Kõhurasva põletamine - 10 viisi kuidas see efektiivsemaks muuta - infoViking

Kõhurasva põletamine – 10 viisi kuidas see efektiivsemaks muuta

Peale selle, et kõhurasv on üks kõige närvesöövam ja koledam rasvakogu, on see ka kehale üks kõige ohtlikumaid. See teatud rasvatüüp on kõige suurem risk näiteks teise tüübi diabeedi tekkeks ning südamehaiguste arenemiseks. Olles vanem kui 50, muutuvad need riskid aina ohtlikumaks ja peale selle muutub kõhurasva põletamine raskemaks. Seega tasub endalt küsida, kuidas põletada kõhurasva?

10 viisi kuidas kõhurasva põletamine efektiivsemaks muuta 

1) Regulaarne treening

Regulaarne treenimine on peale rasvapõletuse veel suurepärane viis kuidas parandada enda vaimset ja füüsilist tervist. Tihedam treenimine mõjub hästi inimese distsipliinile, mis on kaalulangetuse puhul veel üks oluline komponent ja faktor ning soodustub ka kõhurasva põletamine. Ideaalne on saada päevas üks tund mingisugust füüsilist koormust, miinimum on 150 minutit nädalas. Kui puudu on motivatsioonist, siis enda treeningute kirja panek ning nende jälgimine on hea viis end distsiplineerida ja motivatsiooni koguda. 

Regulaarne treenimine võiks olla nädala sisse hästi ära jaotatud, et keha saaks erinevat koormust ning tal oleks aega ka taastumiseks. Kui treenimisega esmakordselt alustada, tasub meeles pidada, et alguses tuleb teha kõike rahulikult ning mitte esimese korraga üle pingutada ja end vigastada. Üks esimestest vastustest sellele, kuidas kaotada kõhurasva, peaks olema regulaarne treening. 

2) Intervalltreening

Intervalltreening on kõhurasva põletamiseks üks kõige paremaid viise, sest paljud teaduslikud uuringud tõestavad selle efektiivsust teiste treenimisviiside kõrval. Mõned väga lihtsad harjutused kõhurasva vähendamiseks on näiteks sprintimine, kätekõverdused ja kükid, mille kombineerimisel saab juba luua korraliku intervalltreeningu kava ning selle piisav täitmine tagab kõhurasva kiire ja efektiivse põletuse. 

Intervalltreeningu suurim pluss on selle ajaefektiivsus, sest piisab vaid mõnest korrast treenimisest nädala jooksul ja üks treeningkord võib kesta nii vähe kui 10 minutit. Kui seda kombineerida normaalse ja tasakaalustatud toitumisega, on tulemused garanteeritud.

3) Vee tarbimine

Vee joomine ja kõhurasva põletamine on pikalt käinud käsikäes ning sellel on olemas ka täiesti teaduslik ja tõestatud alus. Tegelikult suurendavad inimesed kas teadlikult või isegi märkamatult kaalu langetades enda vee tarbimist kuni 50%. Esiteks suurendab vee joomine otseselt keha puhkeolekus põletatud kalorite arvu teatud aja jooksul 20 kuni 30 protsenti. Teiseks vähendab vee joomine enne söömist isu ning aitab vältida ülesöömist, olles täielik kõhurasva põletaja

4) Söö tihedamini

Süües tihedamini ja väiksemaid eineid muudetakse metabolismi töö efektiivsemaks ja kiiremaks, põletades seeläbi kõik ebavajalikud kalorid. Sellest võib mõelda nagu tuleasemest või ahjust, kuhu pidevalt väikseid oksi visates need oksad kiiresti ära põlevad. Samas kui visata sinna üks suur palk võtab selle põlemine aega palju kauem. Kõhurasva vähendamine läbi tihedama söömise on üks väga levinud viise, mida paljud arstid ja kaalulangetamise eksperdid enda klientidele soovitavad. 

5) Loe kaloreid

Jättes kõrvale kõik võimalikud kaalulangetamise nipid ja meetodid, on tegelikult vaid üks viis kuidas keha rasva suudab põletada. See on siis, kui süüakse vähem kaloreid, kui ära tarbitakse. Kalorid on meie toidus sisaldub energia, mida keha kasutab selleks, et teha tööd, liikuda, sportida, mõtelda ja kõike muud. 

Liigselt kaloreid tarbides hakkab keha neid talletama rasvana ning enamus sellest rasvast läheb näiteks meeste puhul kohe kõhtu. Kalorite lugemine ehk dieet peaks olema treenimise kõrval esimene samm selleks, et toimuks edukas kõhurasva põletamine. 

6) Piira süsivesikuid

Süsivesikute piiramine aitab kehal rasva põletamisel toime tulla ühe probleemiga ja selleks on keharasvade kasutamine. Keha energiatarbimine ja hankimine töötab nii, et esimese asjana tarbitakse ära energia, mida saadakse söödud süsivesikutest ning alles seejärel liigutakse keha rasvavarude kallale. Piirates süsivesikute tarbimist jõuab keha enda rasvavarude põletamiseni kiiremini ning ka kõhurasva põletamine muutub palju efektiivsemaks. 

7) Söö valgurikkaid toite

Proteiin ehk valgud on põhiline komponent, mida keha kasutab lihaste ehitamiseks kehas. Seega rohkem valke tarbides läheb rohkem energiast ja söödud kaloritest lihastesse, mis on rasva põletamisel igati kasulik. Isegi juhul, kui lihaste suurendamine pole eesmärk, on kõhurasva põletamine suurema valgutarbimise puhul sootuks lihtsam. 

Eriti oluline on valgurikaste toitude tarbimine siis, kui kõhurasva põletamiseks käiakse ka regulaarselt treenimas. Ilma piisava valgutagavarata hakkavad varsti esinema ka vigastused, mis võivad keha mitmeks kuuks rivist välja lüüa. 

8) Väldi suhkrut ja magusaid jooke

Teatavasti on suhkur üks väga salakaval ja peidetud toiduaine, mis sisaldab endas kohutavalt palju liigset ja ebavajalikku energiat. Inimene peab normaalseks toimimiseks küll vähesel määral suhkrut sööma, kuid selle saab ta igal juhul tervislikult toitudes kätte puuviljadest ja teraviljadest. Magusad joogid on üks kõige lihtsam viis kiiresti liigselt suhkrut tarbida. Karastusjoogid, magusad mahlad ja jogurtijoogid on kõik täis nii palju suhkrut, et kõhurasva põletamine muutub hoobilt mitu korda keerulisemaks. 

9) Stress

Stress on tänapäeval üks laialt levinud seisund, mis võimendab ka kõiki muid kehalisi ja vaimseid probleeme ning haiguseid. Stressi vähendamine aitab paljudel inimestel jõuda soovitud olekusse, nii vaimse tervise kui kehakaalu osas. Stress suurendab otseselt paljude soovimatute hormoonide tootmist, mis aitavad kaasa kaalutõusule. 

Stressis inimene hakkab märkamatult tarbima rohkem suhkrut ja rasvaseid aineid, mis on nii kaloririkkad, et isegi mõõdukate kuid kontrollimata koguste puhul peatub kõhurasva põletamine ning kehakaal hakkab kasvama.

10) Õige unerütm

Õige unerütm on elus paljude kasulike asjade aluseks, sest aitab tagada tugevat tervist, vähendada stressi ning seeläbi toimub ka kõhurasva põletamine. Inimene peab saama piisavalt und, ilma selleta kaasnevad ka kõiksugu muud soovimatud tervisehädad. Üks neist on stress, mis omakorda võimendab kõike muud. Piisava ja kvaliteetse une aluseks on paika seatud unerütm, mis aitab nii õhtuti uinuda kui hommikuti ärgata. 

Kokkuvõte

Kõhurasva põletamine on midagi, milleks on mõeldud välja sadu ja tuhandeid erinevaid teooriaid, meetodeid ja muud kummalist, mis tegelikult tuginevad kõik nendele kümnele lihtsalt nipile. Teaduslikult tõestatud ja loendamatu arvu inimeste poolt järele proovituna võib neid usaldada ning õigesti kombineerituna aitavad nad kõhurasva kiiresti ja efektiivselt põletada Kõhurasva põletamine olgu lihtne, kontrollitud ning lõppude lõpuks ka meeldiv protsess. 

Related Posts