füsioterapeut

5 kriitilist põhjust miks pöörduda füsioterapeudi poole

Meil kõigil esineb elus momente, kus kannatame erinevate pisemate valude ja murede käes. Populaarsemateks argi probleemideks inimeste seas on näiteks seljavalud, ära tõmmatud lihased ning erinevad kõõluse venitused. Selliste mured on enamasti ebamugavad ning segavad igapäeva tegemisi, kuid ei ole siiski piisavalt tõsised, et külastada arsti. Kuid tihti käib siiski inimestel peast läbi mõte, kas minna arsti vastuvõtule või mitte.

Õnneks on selliste murede puhul ideaalne abimees füsioterapeut. 

Füsioterapeut on sertifitseeritud arst, kes on õppinud just selliste probleemidega inimesi aitama. Nemad oskavad panna diagnoose, teavad kuidas taastada lihasrebendid ning aitavad erinevate liikumist pärssivate probleemidega. Lisaks sellele on füsioteraapia kliinikutes erinevad füsioterapeudid ja baseerunud erinevate inimeste abistamisele. On olemas ka ainult laste füsioterapeute, kuid kõige levinumad ja universaalsemad on sprodi füsioterapeudid, kes praktiliselt tegelevad vajadusel kõikidega!

Põhjuseid miks regulaarselt füsioterapeudi (FT) juures käia on mitmeid, kuid siin on viis kõige kriitilisemat tegurit miks füsioteraapias käima peaks!

1. Füsioterapeudid oskavad rohkem, kui sa arvatagi oskad

Kui lähed konsultatsioonile on päris suur võimalus, et leiad oma probleemile lahenduse ning meetodid kuidas vigastus takistusteta ületada. Mured võivad alata alates välja väänatud pahkluust kuni operatsioonijärgse taastumiseni. Siin on mõned kõige levinumad põhjused miks inimesed vastuvõttudel käivad.

  • Kaelavalu 
  • Põlve või puusa vigastused
  • Õla väljaväänamine või liigese kahjustused
  • Ala- ja ülaselja kangus ja valud
  • Lihasnõrkus
  • Peale avariid tekkinud vigastused

Kindlasti ei tasu arvata, et need on ainukesed asjad mida terapeut ravida suudab. Kui sul on hetkel mingi vigastus, siis kindlasti võta ühendust füsioteraapia kliinikuga ning küsi, millised oleks nende poolsed lahendused.

2. Aeg

füsioterapeut

Paljud arstid suudavad oma klientidele pühendada ainult 15-20 minutit mis jääb ka keskmise külastuse pikkuseks. Märkimisväärne on aga see, et füsioterapeudid veedavad tavapärasest rohkem aega oma klientidega personaalsel tasandil ehk üks ühele. Keskpärane konsultatsioon võib kesta alates kolmekümnest minutist kuni tunnini. Selle ajasees füsioterapeut…

  • kuulab sinu probleemi pannes rõhku erinevatele detailidele
  • näitab sulle erinevaid taastusraviks vajalikke harjutusi (mida saab ideaalselt ka kodust teha) ning
  • soovitab erinevaid taastusravi võimalusi, vastavalt sinu probleemile ning mis oleks just sinule kõige optimaalse ja mõistlikum.

Lisaks arstiga veedetud ajale tasub vaadata füsioterapeudi juures käimist, kui investeeringut ise endasse. Me kõik tahame terved olla ning, kui me enda eest hästi hoolt kanname on meil tulevikus vanemana kergem. Paljud inimesed ei pruugi teada, aga tegelikult hakkavad noorena saadud vigastused alles vanemas eas välja lööma. Hoolitse enda eest panustades iseendasse aeg ja veidi ka raha, sest terves kehas on terve vaim. 

3. Krooniline valu

Krooniline valu üks meditsiiniline seisund, mida on väga raske ravida. Valu on enamasti kestev ning segab paljude suuresti inimeste argielu. Tihti ei võeta valu esinemist tõsiselt ning ei pöörata sellele tähelepanu. Selline suhtumine võib lõpp tagajärjed inimesele kõvasti valusamaks muuta.

Paljud inimesed otsivad pikaajalist abi looduslikest ravimitest, mis säästaksid neid valuvaigistite tarbimisest. See on koht kus füüsiline teraapia võib väga kasulikuks osutuda. Lähenetakse valule läbi erinevate harjutuste kus õpitakse lõdvestumist, tehakse koordinatsiooni harjutusi ning muudetakse füüsilist koormust, et valu piirkonnas aktiivsust vähehaaval tõsta. 

4. Spordivigastused 

füsioterapeut

Füsioterapeut peaks olema number üks isik kelle poole pöörduda igapäevaste spordivigastustega. Enim levinud on järgmised probleemid – 

  • erinevad nikastused
  • säärelahased 
  • probleemid jalgadega

Vigastused jagunevad veel robustselt omakorda kaheks, ehk traumaatilised ning mitte traumaatilised ning need omakorda veel kontaktseks ja mitte kontaktseks. Kontaktseid vigastusi on üldjuhul raske ennetada (põhjustajaks võib olla teine sportlane, treeningvahendid jne), kuid mitte kontaktsed on suuresti ennetatavad (sidemete venitused, lihasvenitused). 

Seniks kuni vigastus ei ole nii kriitiline, et nõuaks erakordset meditsiinilist sekkumist, siis terapeudi vastuvõtule minek väga hea mõte! Nende teadmised luudest, lihastest, sidemetest ja erinevatest liigestest on uskumatd ning enamjaolt on neil keha kineetikast parem arusaam kui doktoritel. Lisaks sellele on suur võimalus, et doktor suunab sind just füsioteraapiasse, kus sinuga tegelevad oma ala professionaalid.

Füsioterapeud annab täpse hinnangu vigastusele ning tegeleb raviga. Sageli kasutatakse vigastuste taastamise eesmärgil ka kinesioteipi. Kuid see oleneb vigastuse olemusest. See paigaldatakse valu piirkonnale ning tänu enda omadustele kiirendab teip paranemisprotsessi ning aitab kehal taastuda. Kinesioteipimine on saanud üpriski populaarseks. Eriti just aktiivsete spordialade seas nagu võrkpall, jalgrattasõit ja korvpall. Seal võib päris paljudel näha värvilisi teipe keha küljes.

5. Pikaajaliste vigastuste ravimine

Kui sul on tekkinud jääv vigastus mõnest avariist, halvasti läinud operatsioonist või sul on sügav lampjalgsus, siis füsioterapeudi vastuvõtt peaks olema sulle kohustuslik. Kõik tõsisemad lihasvenitused, sidemete vigastused ja muud sellega kaasnevad probleemid vajavad pikaajalist ja väga põhjalikku ravi. Selleks, et raviprotsess oleks asjakohane ja professionaalne on vaja kontakteeruda asjatundjaga. 

Kui selliste vigastuste ravimine unarusse jätta või mitte täielikult välja ravida, siis võib juhtuda, et tulevikus ilmuvad esile palju suuremad probleemid, kui varasemalt. Eriti kehtib see inimestele kes on noored. Enamasti ei saada aru, et hetkel tühjana tunduvad probleemid hakkavad tulevikus vanemana välja lööma, siis on probleem juba süvenenud.

Füsioterapeuti tihtipeale alahinnatakse ja paljud ei pruugi nende poolt pakutavate teenuste väärtusest aru saada. Lisaks erinevatele harjutuste aitavad nad ka inimesi läbi kinesioteipimise.

Kokkuvõte

Kuna erinevad pisivigastused kimbutavad meid tegelikult iga päev, on soovitatav endale leida füsioterapeut, kelle juures pikaajalisemalt käima hakata. Tänu sellele, tekib sinu ja terapeudi vahel side ning saate omavahel väga avameelselt ja ausalt rääkida, sest ainult nii on võimalik probleemidele parimad lahendused leida. Lisaks sellele, nagu enne ka mainitud sai, füsioteraapias käimine on iseenda tervisesse investeerimine ning me kõik soovime elada tervet ja täisväärtusliku elu! 

Loe lähemalt ja vaata kuidas füsioterapeut saaks sind aidata. Investeeri enda tervisesse juba täna!

Seotud Artiklid