Valgupulber kaalu langetamiseks - Kõik mida peaksid teadma
valgupulber kaalulangetamiseks

Valgupulber kaalu langetamiseks – Kõik mida peaksid teadma

Paljud inimesed võtavad endale mingis eluetapis eesmärgiks alustada treeningutega ja toituda tervislikumalt, et võtta kaalust alla. Tõsi ta on, et parimate tulemuste saavutamiseks peab harjutama nii õige toitumise kui treeningu kombinatsiooniga.

Valgupulber kaalu langetamiseks on justkui A ja O. Sellel on palju eeliseid aga valgupulber üksi ei tee mingeid imesid. Oluline on kogu kompott. 

Suurim mure kaalulangusprogrammi järgimisel on see, et võid rasva asemel põletama hakata enda lihaseid. Seda probleemi saab lihtsalt vältida kui saada piisavas koguses õigeid toitaineid.

valgupulber kaalulangetamiseks

Kuidas on valgupulber kaalulangetamiseks hea?

See ei ole mingi uudis, et valgupulbrid väga kõrge valgusisaldusega. Loogiline, eks. Muidugi oleneb tootjast ja lisa ainetest aga üldiselt on ikkagi nende eesmärk olla valgu saamise lisaresurss. 

Nüüd kui tulla kaalulangetamise juurde, siis on põhimõte on selles, et põletada rohkem kaloreid, kui päeva jooksul tarbid, mistõttu on oluline järgida enda päevast kalorite vajadust, liikumist ja toitumist.

Toit peab olema toitainerikas, kuid madala kalorsusega. Kõrgelt töödeldud toidud näiteks krõpsud sisaldavad sageli palju lisatud suhkruid, mis võivad põhjustada terviseprobleeme, nagu suurenenud südamehaiguste risk.

Valgupulbrid on suurepärane vahepalade asendaja, kuna neis on sageli vähe kaloreid, kuid palju muid toitaineid, mida keha vajab, sealhulgas valku, kaltsiumi, rauda ja magneesiumi. Aga valgupulbrit ostes tasub koostisaineid hoolikalt uurida, veendumaks, et seal ei ole kunstlikke koostisosi ega lisatud suhkruid. Mõned tootjad panevad valgupulbri paremaks maitseks sisse suhkrut, kuid see võib kaaluga seotud eesmärke oluliselt muuta ja halvendada.

Valk aitab lihaseid toita ja neid pärast treeningut taastada, nii et kui sinu igapäevases menüüs pole piisavalt valku, kannatab ka treeningrutiin. Mõned inimesed otsustavad juua hommikusöögi asemel esimese asjana valgukokteile. Keha vajab valku hommikul, sest see aitab ainevahetust kiiremini käivitada, mis aitab kogu ülejäänud päeva kaloreid ja rasva põletada.

Ainevahetus kiirenemine

Valkude tarbimise suurendamine aitab ainevahetust kiirendada. See aitab põletada iga päev veidi rohkem kaloreid. Valgurikas dieet, eriti kombineerituna treeningutega, näiteks jõutreeninguga, aitab lihaseid üles ehitada. See omakorda aitab kiirendada ainevahetust, kuna lihased kipuvad põletama rohkem kaloreid kui rasv. 

Jällegi võib valk kiirendada ainevahetust tänu kalorikogusele, mis on vajalik selle seedimiseks ja metaboliseerimiseks – seda efekti nimetatakse toidu termiliseks efektiks

valgupulber kaalulangetamiseks

Miks on vaja tarbida õiges koguses valku?

Selge on see, et valk on tervisliku eluviisi jaoks ülioluline. Paljud inimesed, kes alustavad kaalulangetamis protsessiga, siis arvavad, et üldiselt piisab näljutamisest või ekstreemselt vähe söömisest. Kahjuks see ei ole tervislik ega jätkusuutlik.

Valku ei tohiks kunagi piirata, kui eesmärk on kaalust alla võtta, sest meie keha koosneb valkudest. Kui me ei saa seda ainet piisavalt, siis tekivad kõrvalmõjud ja sead ohtu enda tervise ja samuti nõrgendame enda immuunsüsteemi. Valk aitab ka nälga kustutada ja vähendada isu kogu päeva jooksul. Mis viib loogiselt vähema söömiseni. 

valgupulber kaalulangetamiseks

Milline valgupulber on kaalulangetamiseks parim?

Valgupulbrid on saadaval mitmel erineval kujul. Tekib küsimus, et kuidas valida valgupulbrit, mis on just sinule parim? Kõige tuntumad ja populaarsemad on vadak ja kaseiin. Kui aga oled taimetoitlane, siis tasuks neid kahte vältida kuna tegu on piimatoodetega. Selleks on alternatiivid nagu hernevalk, kanepivalk ja sojavalk.

1) Vadak

Kui piimatoodete tarbimine on sobilik ja muresid ei tekita, siis on vadak valgupulbri mõttes parim ja kõige laialdasemalt kasutatav. Vadakut peetakse kasulikumaks kui kaseiin, kuna  keha seedib seda kiiresti, võimaldades kasulikel toimetel kiiremini toimida kui aeglasemalt vabaneval kaseiinil. 

Vadak sisaldab kõiki asendamatuid aminohappeid, mida keha vajab lihaste taastamiseks ja kasvatamiseks. Tavaliselt tarbitakse vadakut vahetult enne või pärast treeningut, kuna see on keha jaoks ülioluline, parandades treeningust põhjustatud kahjustusi lihastes. 

2) Kaseiin

Eelnevalt tõime välja tõsiasja, et kaseiinivalk ei imendu nii kiiresti kui vadak. Paljud inimesed näiteks joovad kaseiini valgupulbrit enne magamaminekut, siis see seedib öösel ja aitab magades lihaseid taastada. 

3) Munavalge valk

Inimestele, kes ei talu ega tarbi piimatooteid, võib munavalge valk olla hea alternatiiv. Kui munakollane sisaldab enamikku muna vitamiinidest ja toitainetest, siis munavalged koosneb peaaegu täielikult valkudest. Munavalges on ka vähe rasva ja süsivesikuid.

3) Taimsed valgupulbrid

Piimatooted ei sobi kõikidele inimestele ning seetõttu on vaja alternatiivi. Mõned võimalused on segu taimsetest valkudest, nagu kanep, chia, soja, kõrvits ja hernes. Kui proteiini tarbida kaalulangetus eesmärgil, siis on oluline valida madalaima toode, mis on madala kalorisisaldusega.

valgupulber kaalulangetamiseks

Millal on parim aeg tarbida valgupulbrit kaalulangetamiseks?

Selle üle käib päris mitmeid arutelusid, et millal on parim aeg valgupulbri tarbimiseks. Tegelikult on nii, et proteiinipulbri tarbimine oleneb igapäevasest rutiinist ja eesmärkidest. 

Need, kes soovivad kaalust alla võtta on parim tarbida valgujook hommikul kui keha päevaseks tegevuseks kütet vajab. Hommikul valku tarbides aidata oma ainevahetust kiiremini tööle saada ning anda hommikuks vajaliku täiskõhutunde. 

Mida aga paljud teavad on see, et valku on vaja tarbida pealt treeningut. Miks? Sest keha hakkab tegelema treeningust taastumisega ning lihaste ehitamisega, milleks on vaja valku. 

Kokkuvõte

Tõsi ta on, et valgupulber kaalulangetamiseks on tähtis. Kuid see ei tähenda seda, et terve päev koosnebki ainult valgust ning muud toitained on teisejärgulised. Ei, ei… täpselt samamoodi tuleb tarbida süsivesikuid ja ka rasvu aga neid lihtsalt väiksemas koguses. Samuti peab järgima valgu koguste tarbimist, et sellega liiale ei lähe. Nii nagu iga hea asjaga, siis liigne tarbimine on jällegist tervisele halb ehk tuleb leida kuldne kesktee.

Related Posts