Sotsiaalmeedia turundus: mis on selle eelised ning kuidas kasu saada?! - infoViking
Sotsiaalmeedia turundus

Sotsiaalmeedia turundus: mis on selle eelised ning kuidas kasu saada?!

Turundus on üks kõige tähtsamaid elemente ettevõtte eduloos. Ilma turunduseta ettevõtet põhimõtteliselt ei eksisteeri, sest keegi ei tea mida sa teed või kes sa oled. Ühiskond muutub järjest enam veebimaailmale üleminevaks. Kõik mida me teeme toimub läbi interneti. Enam ei pea poodigi minema. Piisab vaid paarist klikist ning ongi valitud toitu sulle ukse taha toodud. 

Selleks, et sellest tihedast konkurentsist erineda ning paista silma on oluline teada veebimaailma telgitaguseid. Väljapaistmiseks on vaja teha tööd ning näha vaeva. Kõige aluseks on turundamine. 

Sotsiaalmeedia turundus on midagi, mis on vahelüli sinu ja inimeste vahel. Kuidas ühendada need kaks omavahel ning jõuda suurde laia maailma? Selleks süveneme sellesse maailma ning vaatame üle, kuidas sellest kasu saada.

Mis on sotsiaalmeedia turundus

sotsiaalmeedia turundus

Sotsiaalmeedia turundus kõige lihtsamalt öeldes on turundus, mis toimub läbi interneti kasutades selleks vastavaid sotsiaalmeedia platvorme. Kui klassikaline turundamine nõuab paksu rahakotti, siis siin seda vaja pole. Saab ka pisikese eelarvega hakkama. Seega on see vägagi sobilik alustavatele ettevõtetele.

Kogu sotsiaalmeedia turundamise lõplik eesmärk on jõuda enda tootega võimalikult paljude inimesteni ning muutuda nähtavamaks. Pole vahet kas oled ettevõtja, kes soovib enda haaret kasvatada või eraisik, kes soovib enda populaarsust tõsta, siis võimalusi on palju.

Kui tuua välja platvormid, siis Facebook, Instagram, Twitter, Snapchat ja Youtube on praegusel ajal kõige populaarsemad, mida kasutatakse. Seda turundus stiili tasub võtta tõsiselt, sest see on iga ettevõtte jaoks olulise tähtsusega. Kiire tagasiside ning otsene suhtlus klientidega annab võimaluse kohesteks korrektuurideks ning kvaliteedi parandamiseks.

Sotsiaalmeedia turunduse eelised

sotsiaalmeedia turundus

Läbi interneti turundamisel on paljusid eeliseid vana ja klassikalise stiili ees. Kui oled ettevõtja, siis reaalsuses ei ole sul vaja ei uhket kontorit ega tipptasemel tehnoloogiat, et läbi viia edukat ning tulemuslikud turundus kampaaniad. 

Kuid millised on siiski need eelised, mis muudavad sotsiaalmeedia turunduse nii vajalikuks ning ahvatlevaks?

1.Taskukohane

Üks suurimaid eeliseid sotsiaalmeedia turundusega alustades on väike kulu. Mitte ühelgi suurimal platvormil ei ole alustus tasusid. Ainuke asi mida pead maksma on sinu aeg ja panus.

Samas on igal platvormil ka tasuline pool ning need on sobilikud enda müügi ja  jälgijaskonna kasvatamiseks. Kuid sellesse investeerimine tunduvalt odavam võrreldes teiste turundus võimalustega. 

Taskukohane turundamine annab suure eelise ettevõtetele, sest see annab võimaluse katsetamiseks väiksemate summadega. Hiljem olles sotsiaalmeediaga rohkem sina peal saab reklaami eelarvet tõsta. 

2. Lai vaatajaskond

Inimesi, kes kasutavad sotsiaalmeediat on miljoneid. Me ei räägi hetkel ainult Eesti kontekstis vaid kogu maailma. Tänu sellele on ettevõtjana sul suurem võimalus leida rohkem inimesi, kes on huvitatud sinu tootest või teenusest. 

See avab uksed võimaluste maailma. Mis annab sotsiaalmeediale tohutu eelise teiste turundamisviiside ees. Otseseid piire ei ole. Seega saab sellega jõuda inimesteni, 

Sul on võimalus olla just seal, kus asub ka sinu potentsiaalne klient. Mille tõttu saab efektiivselt suunata enda jõu ja töö just sinna kus turundus tulemused on kõige paremad.

3.Brändi autoriteet/tuntuse kasvatamine

Järjekordne suur eelis sellise turundamise juures on enda brändi kasvatamine. Võimalus postitada ja jagada orgaanilist sisu ning kontenti tasuta aitab järjepidevalt tõsta sinu tuntust.

Tuntuse kasvatamine tõstab lojaalsust ja usaldust. Inimesed ostavad rohkem ettevõtetelt keda nad teavad ning usaldavad, Mis omakorda aitab tõsta turunduse efektiivsust ning kasvatab ettevõtted üle üldises mastaabis. 

Läbi selle strateegilise turunduse võib viia enda ettevõtte kaugele ning tänu sellele muuta tuntuks inimestele, kes asuvad teisel pool maakera. Sotsiaalmeedia turundus avab sulle maailma.

Kuidas turundada sotsiaalmeedias

sotsiaalmeedia turundus

Veebimaailmas on mitmeid erinevaid turundus võimalusi. See ei tähenda seda, et pead valima kõik platvormid. Kuna turundus on mahukas töö, siis kasuta just neid platvorme, mis on sinu ettevõttele kõige tulutoovamad. Selleks, et aru saada kus sinu kliendid asuvad tuleb teha eeltööd. 

Lisame siia kolm punkti, kuidas sotsiaalmeedias turundada:

  • Mõtle läbi enda eesmärgid – kas tahad müüa toodet või teenust? Kas soovid saada rohkem liiklust enda veebilehele? Kui tead, mis on eesmärk siis tead mida soovid saavutada.
  • Pane paika strateegia – mis on parimad turundusplatvormid, mida just sina võiksid kasutada? Mitu korda nädalas teed postitusi? Mõtle läbi kõik, mis puudutavad turunduse sisu.
  • Katseta – proovi erinevaid reklaame ja viise. Proovi, mis töötab ja mis ei tööta. Selliselt saad pidevalt kasvada ja areneda.

Sotsiaalmeedia turundus kanalid

sotsiaalmeedia turundus

Selleks, et saada pilti ette erinevates võimalustest, siis toome välja 5 enim kasutatud sotsiaalmeedia platvormi.

1.Facebook

Facebook on viimastel aastatel teinud suure hüppe. Praeguseks on selle kasutajate arv 2.4 miljardi juures. Vanuseliselt vaadates, siis enim kasutavad seda 18-29 aastased aga on see populaarne ka vanemate seas. 

2.Twitter

Kui vaadata maailma mastaabis, siis twitter on tuntud. Eestis see nii palju kasutust ei leia. Twitter on hetke uudiste, info ja emotsioonide edastamiseks mõeldud. Enamus positusi on seotud just sündmusega, mis toimuvad nüüd ja praegu.

Numbriliselt on twitteris kuskil 330 miljonit aktiivset kasutajat, kellest enamus on 18-29 aasta vanused. Kuigi suur protsent on ka vanema ealistel.

3.Linked in

Linkedin on rohkem suunatud ettevõttele. Siin saab inimesi hoida enda ettevõtte tegemistega kursis, töökuulutusi jagada ning suhelda teiste ettevõtete juhtidega otse!

Linkedin annab võimaluse loomaks uusi suhteid ning avardada enda haaret.

4.Instagram

Facebook ostis selle platvormi 2015.aastal ära. Seega on tegu hea kohaga, kus enda ettevõtet turundada, kuna aktiivseid kasutajaid on kuskil 800 miljoni ringis. Vaatajaskond on noor ehk jääb sinna 17-35 vahele.

5.Youtube

Youtube domineerib videoturgu. See on peale Google otsingumootorit teisena maailma kõige suurem otsingumootor. Ideaalne koht turundamaks enda toodet või teenust. Siin ei ole vaja rääkida ega kirjutada vaid lihtsalt näidata.

Kokkuvõte

Sotsiaalmeedia turundus

Sotsiaalmeedia turundus on efektiivne ja tegelikkuses lihtne aga see nõuab järjepidevust. Edu ei tule üleöö vaid sotsiaalmeedia platvormide soosivad järjepidevat sisuloomist. Lisaks sellele ära aja lihtsalt numbreid taga vaid tee seda südamega ning sa leiad inimesed, kes on sinu teenusest või tootest huvitatud.

Katseta, testi ning proovi erinevaid võimalusi. Missugune turundamine toob enim positiivset tagasisidet, enim kliente ning missugune lähenemine aitab sul kasvatada brändi.

Ettevõtted | Meedia, turundus ja reklaam


Related Posts