Facebook reklaam tähendab endast otseses mõttes Facebooki platvormil enda toote, ettevõtte, ürituse, vms reklaamimist. Kogu protsess käib sellises kohas nagu “reklaamihaldur” ning seal saad luua uusi kampaaniaid, reklaame ning muuta ja hallata kõike sellega seonduvat.
Küll aga on seal nüansid, millega peaks ennast enne reklaamide tegemist kurssi viima, et saada parimad tulemused ning igast investeeritud eurost pigistada välja maksimumi. Kui reklaamid on õigesti üles seatud, siis avaneb sulle tegelikult meeletu potentsiaal ning võimalus lihtsate viiside abi ettevõte täiesti uuele tasemele viia.
Miks on kampaania eesmärk tähtis?
Enne kui puudutame teemasid nagu reklaami, tunneli ülesehitamine ja muu sellega seondub strateegia, alustame üldse kampaania eesmärgist. Facebookis saab valida väga palju erinevaid reklaami eesmärke nagu näiteks video, traffic, engagement, conversions jne.
Sellest tulenevalt tuleb valida enda kampaaniale õige “eesmärk”, sest ainult nii aitab Facebook leida sinu reklaamile kõige paremad ja täpsemad inimesed. Kui meie reklaami reaalne eesmärk on näiteks müük, aga Facebookist valime hoopis traffic, siis võime oodata väga suurt trafficu kasvu, aga see ei pruugi absoluutselt kajastuda müügi numbrites.
Kui me tahame midagi müüa, siis peamegi valima conversion kampaania, sest ainult siis viib meie platvorm meie reklaami inimesteni, kes võiksid olla reaalselt potentsiaalsed kliendid.
Facebook teenib raha sinuga koos!
See võib tunduda esmapilgul natukene segane, kuid reaalsus on see, et kui sina teenid reklaamiga raha, siis teenib ka tema. Mida rohkem reklaami alla sina raha paned, seda rohkem teenib ka Facebook.
Nüüd jõuamegi sinna, et tegelikult on see ka nende huvi, et sinu reklaamid Facebookis teeksid hästi, sest kui sa investeerid 1 euro ning saad tagasi 3, siis miks mitte seda protsessi korrata? Mida rohkem raha Facebook ads´id sulle sisse toovad seda rohkem oled nõus platvormi investeerima.
See on ka põhjus, miks Facebook tahab, et sinu reklaamid/Ad jõuaks võimalikult õigete inimesteni võimalikult minimaalse hinnaga, et tehing oleks sinu jaoks kasumlik. Platvorm on enda reklaami süsteeme ja inimeste lugemisega ja tegemistega läinud uskumatult täpseks. Tänu sellele nad oskavad ja teavad kellele mingis etapis mingit reklaami näidata.
Nende eesmärk on viia Facebooki reklaam õige inimeseni, õigel ajal ehk just siis, kui ta oleks nõus näiteks ostma, videot vaatama, lehte likema jne. Ehk see mis tegevust otsitakse sõltub kampaania eesmärgist ning sellepärast peabki see väga täpsel koheselt paika pandud olema.
Strateegia järgimine on määrava tähtsusega!
Päris paljud käivad Facebookis ringi nagu peata kanad, sest paljudel ei ole installitud isegi selline asi nagu Facebook pixel. Nad ei tea oma konversioone, liikuvust ning üleüldiselt puudub nendel ülevaade, kus ja mis toimub.
Tegelikult tuleks reklaami tsükkel ära jagada sammudeks ning vastavalt sammule teha ka reklaamid. Igas sammus on erinev vaatajaskond ning see annab sulle ülevaate, kui täpselt mingi sihtrühm reageerib ning mis töötab ja mis mitte.
Suurespildis luuakse Facebookis reklaamid üles taas turunduse alusel ehk suunatakse rõhk ja raha inimestele, kes on näidanud üles huvi. See tähendab seda, et sa ei põleta lõputult raha inimeste peale, kes pole sinu teenusest/tootest absoluutselt huvitatud.
Taas turunduse reklaamidega saab minna väga peeneks ja täpseks, kuid seal sõltub kõik jällegi sinu kampaania eesmärgist, siis tuleks teemad vastavalt sellele ka optimeerida.
Reklaami tegemise võimalused
Platvormis peitub tegelikult meeletu potentsiaal ning sellest tulenevalt on Facebookis reklaami tegemis võimalus väga palju. Võimalusi erinevate nurkade alt läheneda on väga palju ning sellepärast saabki iga ettevõte testida ja proovida, mis nende puhul kõige paremini töötab.
Näiteks e-poodide puhul saab kasutada erinevaid catalog sette või lihtsalt single image pilte. Teenuse puhul saab kasutada näiteks kaasahaaravat videot või hoopis mingit küsitlust, kus oma turu kohta rohkem teada saada.
Ei ole õiget ega valet ning sellepärast peabki iga firma ja inimene testima, mis temal töötab ja mis mitte. Kokkuvõttes on Ad´ide tegemine lõputu protsess ning alati on võimalik areneda.
Facebook reklaami hind ja mis seda mõjutavad
Facebook on tegelikult väga odav platvorm, kus võib ettevõte isegi 5 eurose päeva eelarvega tegusi teha, kui nad oskavad inimestele ja turule läheneda. Keskmiselt jääb ühe kliki hind kusagil 25-30 sendi juurde terves maailmas, aga Eestis on see veelgi väiksem, mis võib jääda täitsa alla 10 sendi.
Facebookis ei võida see, kes rohkem maksab
Facebook adsi puhul ei loe see, kes rohkem on nõus maksma. Võitja on hoopis see, kes suudab toota kõige relevantsemat sisu ning pakkuda inimestele väärtust. Seda ei tea põhimõtteliselt 99% inimestest, kes teevad reklaami Facebookis.
Kuna Facebook tahab, et inimestel oleks tema platvormil hea olla, siis tegelikult tuleb oma Facebook reklaamid ka vastavalt sellele kujundada. Keegi ei lähe näoraamatusse sellepärast, et ta tahaks sealt nüüd näiteks uut panni osta. Inimesed lähevad sinna meeltlahutama ning sellest tulenevalt töötab reklaami oksjon teistmoodi.
Väärtuse mõõtmisel arvestatakse enim kolme asja:
- Advertiser bid – kui huvitatud oled sina oma Facebooki reklaami inimesteni viimisest.
- Ad quality and relevance – sõltub sellest, kui huvitavaks peab Facebook sinu reklaami inimeste suhtes.
- Estimated action rate – eeldatavad reklaami tulemused, kui hästi reklaam teeks.
Kui kõik need punktid on sinu reklaamis kaetud ja positiivsed, võid kokkuvõttes saada väga hea hinnaga väga head tulemused.
Miks sinu reklaami kliki hind võib tõusta?
Kui reklaami hind tõuseb ning sa ei tea miks, siis tegu on kohaga kus igal inimesel tekib frustratsioon ja väike paanika, kui ei teata mida täpsemalt edasi teha. Toome välja mõned enamlevinud vead, miks reklaami hinnad tõusevad.
1. Maksimaalne bid on liiga kõrge
Vahet tuleb teha, mis maksimaalne panus, mis asi on eelarve. Eelarve on kogusumma mille olete nõus näiteks reklaami alla ühes päevas kulutama. Reklaami loomisel saab määrata sellise asja nagu automaatne pakkumine ehk Facebook majandab ise ning sätib raha täpselt sinna, kus sellest enim kasu oleks.
Ehk Facebook ei kuluta teie eelarvet mõne üksiku inimese peale või mõne üksiku konversiooni peale. Eelarve jagatakse väga tulusalt ära ning sellest võetakse maksimumi.
2. Reklaami relevantsus on langenud
Kui ajapikku hakkab CPC ehk cost per click üles minema, siis üks põhjuseid võib olla see, et reklaam ei ole enam sinu sihtrühmale nii relevantne. Sellisel juhul jälgi, et sinu reklaam oleks suunatud just õigele sihtrühmale, kellele see oleks relevantne ja asjakohane.
Soovitatav on rõhku panna veel oma reklaami pildi ja teksti optimeerimisele ehk neid muutes võid luua hoopis teise muljega reklaami, kes outperformib eelmise reklaami.
3. Sinu sihtgrupile on suur konkurents
Mida suurem konkurents, seda raskem ja kallim on ka silma paista. Kui sinu turul on veel ettevõtteid, kes teavad kuidas Facebooki algorütmid töötavad, siis võid leida ennast raskest seisust. Kindlasti ei tasu hakata otsima väga palju odavamat publikut, sest publiku kvaliteet võib olla madal ning sellest ei ole mitte mingit kasu.
Vii ennast enda konkurentidega kurssi, uuri oma turugu ning leia veelgi täpsem sihtgrupp kellele ennast näidata, et jõuda paremate tulemusteni.
Vead mida Facebook reklaamis vältida
Oleme tegelikult juba põgusalt mingid punktid üle käinud, aga piilume korra uuesti ning vaatame punkte mida tuleks Facebookis reklaami tehes kindlasti vältida.
1. Eesmärk on seadistamata
Õige eesmärgi valimine on kõige tähtsam osa üldse. Läbi selle oskab algorütm jõuda õigete inimesteni ning ei võta sinu reklaamist, kui ka sinu reklaami eelarvest maksimumi. Õige eesmärgiga viib Facebook reklaami inimesteni, kes võiksid sellest kõige enam huvitatud olla.
2. Vale sihtrühma valimine
Kui sa enda turgu ja sihtgruppi ei tea, siis Facebook reklaami tegemine võrdub praktiliselt raha põletamisega. Lihtne näide oleks, kui ettevõte müüb naiste ilutooteid, siis miks näidata reklaami 45 aastastele meestele? Tee väga põhjalik turuanalüüs ning vii ennast kõigega täpselt kurssi ning loo saadud info põhjal reklaamid, kui ka sihtgrupid.
3. Piltide või videote visuaalne väärkohtlemine
Facebookis on aastaid olnud reegel, mis tähendab endast “20% teksti” Idee on selles, et kui sinu reklaam sisaldab pilti, millel on teksti rohkem kui 20% ulatuses, siis on see indikaator, et tegemist on müügi reklaamiga ning inimesed klikivad vähem. Sama reegel käib vastu ka Facebooki reklaami algorütmiga.
4. Ei testita piisavalt
Reklaame tehes on alati ruumi arenguks ning kui arvad, et teed esimese korraga super reklaami, siis eksid. Digiturunduses käib pidev testimine ning sama kehtib ka reklaamimisega Facebookis. Tee erinevaid reklaame, proovi erinevaid tekste, pilte. Kombineeri erinevad tekstid ühe pildiga ja vastupidi. Proovi videosid ja mis iganes veel soovid.
Mida rohkem sa testid seda suurem tõenäosus on, et leida midagi mis töötab paremini, kui ennem ning see tähendab sinule ainult rohkem kasumit.
5. Taasturunduse mitte kasutamine
See on üks suurimaid vigasi millega praktiliselt pannakse oma krõbisevale rohelisele tikuga tuli otsa. Miks kulutada raha pidevalt inimeste peale, kes ei ole meie reklaamist huvitatud? Taasturundus tähendab seda, et me suuname reklaamid uuesti inimesteni, kes näitasid kasvõi korraks üles huvi meie tootest või teenusest.
Läbi selle saame inimest veelgi soojendada, mis lõppkokkuvõttes tähendaks seda, et ta tuleb meile kliendiks.