Viimasel sajandil on toimunud turundusmaailmas suured muutused. Internet on võtnud võimu ning ettevõttele on ajaga kaasas käimine häda vajalik. Ettevõtte juhina võib tunduda teema veel eriti frustreeriv, sest sa ei jõua trendiga kaasas käia ning ettevõte kasvuks on sul vaja teha 101 muud asja.
Siinkohal tuleb appi turundus agentuur, kes on selle valdkonnaga igapäevaselt sina peal. Agentuuriga koostöö annab eeldused ettevõtte kiiremaks kasvuks, sest mitte ei tule ainult rohkem kliente, vaid sinul tekib võimalus tegeleda pidevalt ettevõtte kasvu, mitte reklaami kampaaniate välja mõtlemisega.
Oleme sinu jaoks teinud asja meeletult lihtsaks ning kokku pannud listi Eesti usaldusväärsematest digiturundus agentuuridest, kes on toonud väga häid tulemusi paljudele Eesti ettevõtetele.
Interneti maailm on loonud ettevõtetele väga odavad reklaamivõimalused nii, et kaotada ei ole midagi!
Mis on digiturundus?
Kõige lihtsamalt võib selgitada digiturunduse mõistet nii, et tegemist on internetiturundusega. Brändid üritavad luua uusi suhteid uute inimeste ja potentsiaalsete klientidega, kasutades internetis olevad platvorme ja allikaid.
See ei halda endast ainult uudiskirju, sotsiaalmeediat ja Googlet vaid ka erinevaid foorumeid ja muid turundus kanaleid. Potentsiaal on meeletu, sest ainuüksi Facebooki kasutab aktiivselt ligi 2.8 miljardit inimest.
Sotsiaalmeedia kanalid on muutnud vanad turunduskanalid nagu ajaleht ja muud bännerid täiesti kasutuks. Uued süsteemid viivad ise reklaami kõige potentsiaalse kliendini kõige õigemal ajal.
Miks on digiturundus tänapäeval nii oluline?
Peamist põhjust peaks otsima tegelikult sellest, kus inimesed tänapäeval aega veedavad. Keskmine inimene on päevas 6 tundi telefonis, mis on ulmeliselt palju. Ei usu? Vaata kiirelt oma telefoni screen time’i ning see number võib isegi sulle üllatavalt suur tunduda.
See viib meid omakorda selleni, et potentsiaalsed kliendid on kõik internetis. Hetkeseisuga on maailmas ligi 4.6 miljardit aktiivset interneti kasutajat ning see kasvab pidevalt. Sinule ja sinu ettevõttele on lausa hädavajalik olla pildis ning turule nähtav, sest vastasel juhul sõidetakse sinust lihtsalt üle.
Sotsiaalmeedias turundamine on veel väga taskukohane, mis on eriti oluline just väiksematele ettevõtetele. Väikese eelarvega võid jõuda väga suure hulga inimesteni ning kasutada tuleb ainult õigeid nippe ja meetodeid, et need inimesed ka päriselt tegutsema panna.
See viib omakorda parema “return of investmentini” ehk võrreldes näiteks tele reklaamiga on digiturunduses reklaami tootlikus kordades, kui mitte kümnetes kordades kõrgem. Pealegi teevad seda enamus sinu konkurentidest.
Lisaks annab selline turundusmudel sulle väga head võimalused otse oma kliendiga suhelda, mis muudab kasutajamugavuse paremaks ka kliendil. Inimesed saavad kasutada oma mobiili, et sinuga ühendust võtta ning kõik on lihtne ja loogiline.
Kõik see võib tunduda esmalt keeruline, kui ei ole varem turundus alaga kokku puutunud, siis tasub kindlasti ühendust võtta digiturundus agentuuriga, kes annab sulle head nõu ning kõige optimaalsema kanali, kus alustada.
Erinevad digiturunduse kanalid
Kanaleid on tänapäeval väga palju erinevaid ning ilmselt tekib lähiajal aina juurde. Kõik nad on omavahel mingil määral kindlasti sarnased, aga samas ka väga erinevad. Võib öelda, et kõige alus on internetimaailmas ettevõtte koduleht, sest kuhugi tuleb ju inimesed saata.
Koduleht
Koduleht on kui ettevõtte visiitkaart mida iga inimene saab internetis iseseisvalt ja rahulikult uudistada. See on võimalus inimestele tutvustada oma toodet või teenust ning läbi selle saad luua ka usaldust, mis omakorda viib sind rohkemate klientideni.
Mis tegelikult ongi kõige olulisem asi üldse terves keerukas veebimaailmas. Internet on täis veebilehti ning inimesed on skeptilisemad, kui kunagi varem. Täpselt selle pärast on väga oluline luua inimestes usaldust.
Kodulehe ülesehitus peaks olema lihtne ja loogiline, vastasel juhul ei leia keegi sealt midagi üles ning sinu leht pannaks X’ist lihtsalt kinni. Kui oled juba natukene nimekam, siis hakkavad inimesed sinu veebilehte brändiga kokku viima ning nii viid veelgi kõrgemale võimaluse saada uusi kliente.
Kodulehe ehitus võib tunduda raske, kuid selle jaoks on erinevad digiturundus agentuurid, kes aitavad sul luua veebilehe, mis näeb välja elegantne ning ühtlasi paistab ka veebimaailmas silma.
Sisuturundus
Sisuturundus võib tunduda esmapilgul veidi arusaamatu mõiste, kuid kohe teeme asja lihtsamaks. See hõlmab endas toote või teenuse turundust/reklaamimist läbi sisu loomise. Selle sisu loomise eesmärk ei ole lihtsalt teha Instagrami ilus pilt koos uue tootega, vaid luua midagi millest inimestele reaalset kasu oleks.
Eesmärk on toota inimestel väärtust, millest neile ka reaalselt kasu oleks ehk potentsiaalne klient jätta paremasse seisu, kus ta varem oli. Toodetud sisu peab olema relevantne, atraktiivne ja väga kasulik. Meelde tuleb jätta see, et põhirõhk on “väärtuse” loomisel.
Ideaalsed sisuturunduse meetodid on näiteks, infograafid, informatiivsed veebilehed, podcastid, erinevad kasulikud videod ja näiteks raamatud.
Sisuturundus aitab sul tõsta brändi nähtavust ja väärtust ning panna inimesed tegutsema. Kui inimene soovib osta mingit toodet/teenust, aga ta ei ole veel oma otsuses päris kindle ning näeb sinu väärtuslikku teksti, mis viib teda otsuse langetamiseni. Siis võid päris kindel olla, et ta ostab sinult.
Sotsiaalmeedia turundus
Sotsiaalmeedia turundus on üks kõige odavamaid viise jõuda suure hulga inimesteni, kes võiksid olla huvitatud sinu teenusest. Küll aga tuleb valida omale õige sotsiaalmeedia kanal ning viia ennast kurssi platvormiga.
Kui võrrelda näiteks Facebooki meie suure tuntud härra Googlega, siis tegu on täiesti erineva platvormidega. Kui Googles on inimesed, kes on valmis ostma, siis sotsiaalmeedia platvormil, kui Facebook, on inimesed, kes tulid sinna oma aega veetma ja meelt lahutama. Lähenemine peab olema hoopis teine.
Sotsiaalmeedia kanalites peab alustama inimeste soojendamisega, ehk ei tööta see, kui sa hakkad inimesele koheselt müüma. Sellepärast sobib sotsiaalmeedia turundus väga hästi kokku sisuturundusega. Ehk läbi väärtuse loomise luuakse inimestes huvi.
Sotsiaalmeedia on väga kasulik igatsorti ettevõtetele ning selles peitub meeletu potentsiaal, seda kasutab lihtsalt nii palju inimesi, tuleb osata lihtsalt õigesti oma turule läheneda.
SEO
SEO on investeering sinu veebilehte, mis on väga kasulik just pikema aja peale. Kui reklaam viib sinu lehe inimesteni kiiresti, siis SEO ehitamine ning tulemuste nägemine on veidike pikem protsess.
Jällegi, kui oled suutnud oma veebilehe SEO heaks teha, tuleb sul iga kuu lehele kvaliteetset liiklust. Erinevalt reklaamist oled SEO-ga pidevalt kõige olulistemate märksõnadega pildis ning keegi ennast lihtsalt rahaga üle osta ei saa, vaid tuleb paremat sisu toota.
SEO eelis on see, et inimesed usaldavad orgaanilist liikuvust palju enam, kui reklaame. Nimelt saavad reklaamid kogu klikkidest ainult 5-8% kuid orgaanilised tulemused lausa 90-95%.
Digi reklaam
Tegelikult kuulub selle alla kõik võimalik reklaam, mis on võimalik internetis ja sotsiaalmeedias teha. Kui kuhugi tõmmata joon, siis digi reklaami alla võib liigitada pigeb erinevaid reklaame veebilehtedel, blogides, foormuties ja rakendustes.
Idee on selles, et reklaami tehakse läbi digitaalse platvormi mitte vanamoodi ajalehes või lihtsalt plakatil. Selle suurim eelis on hind ning võimalus jõuda just õige sihtgrupini, mis omakorda hoiab sulle kõvasti reklaami eelarvet kokku. Lisaks on sul võimalus kindlaid inimesi taasturundada ning suunata fookus sellele, mis tegelikult müüb.
Google reklaam
Google on koht, kus inimesed tulevad oma probleemile lahendust otsima. See tähendab seda, et Googles käivad kõige kuumemad kliendid, kes on valmis koheselt raha välja käima ning ostma.
Sellepärast on Google väga hea koht, kus oma ettevõtte digiturundusega algust teha. Küll aga on otsingumootori miinus see, et kindlad märksõnad on kuus kindla otsingu mahuga. Ehk ühel hetkel tekib sein ette ning jääd mõnesmõttes arenguga kinni.
Lisaks tuleb Googles panna palju rõhku pealkirjade loomisele ja just oma pakkumisele, sest tihti astuvad kõik sama reha otsa. Kõikide ettevõtete pealkirjad ja pakkumised on samad ning klient peab tegema otsuse puhtalt selle põhjal, kellel on ilusam veebileht.
E-posti turundus
Selline turundusmeetod on olnud läbi aegade üks tulusaim ning on seda ka praegu. Meilide saatmisel on tegelikult suur jõud ning sellest tasub kindlasti kinni võtta. Vahe on ainult selles, kas saadad meili inimesele, kes juba on sinu ettevõttega kokku puutunud või inimesele, kelle jaoks oled täiesti uus.
Sealt tuleb mängu meililisti omamine, ehk kas ettevõte on suutnud oma tegevusaja peale kokku panna mingi listi, kellele pidevalt kvaliteetset ja kasulikku kontenti või pakkumisi saata. Meilide saatmisega ei saa minna hulluks, sest me kõik teame kui tüütu on igapäevaselt mingit spämmi saada.
Kui saata meile inimestele, kes ei ole sinuga veel kunagi kokku puutunud, siis suuna rõhk väärtusele ning nende soojendamisele. Ehk juhi nende valukohale tähelepanu ning aita neil seda mingil määral lahendada.
Kui tegu on inimesega, kes on juba sinuga kursus ning äkki sinult ka midagi ostnud, siis võid saata talle aeg ajalt erinevaid pakkumisi ning teda pidevalt oma tegemistega kursis hoida.
Kaasturundus ehk Affiliate Marketing
Tegu on ühe suurima turundusmudeliga, mis on tänapäeval digiturundusse väga edukalt üle kolinud. Praktiliselt, saad sa ise müüa teise ettevõtte tooteid või müüvad teised sinu tooteid, mõlemal juhul teenib müüv osapool iga müügi pealt mingi protsendi.
Kui su veebilehel käib näiteks igakuiselt üle tuhande inimese, siis affiliate programm võib olla väga hea passiivse tulu allikas. Kui soovid, et teised inimesed sinu tooteid müüksid, siis alusta oma tutvuste ehitamisega. Otsi inimesi, kes oleksid sinu tootest huvitatud ning sooviksid seda müüa.
Pane paika oma potentsiaalsed partnerid ning mõtle oma pakkumine väga hoolega läbi. Selline turundusmudel on väga hea passiivse tulu tekitaja ning annab sulle võimaluse tegeleda teiste asjadega mis aitavad näiteks ettevõte kasvu.
Äpi turundus
Äpi turundust saab vaadata mitme erineva nurga alt. Kui sul on enda rakendus mida sa soovid, et inimesed tõmbaksid, siis saad ideaalselt luua erinevaid kampaaniaid, mis kutsuks inimesi üles rakendust tõmbama.
Teisest küljest saad veel oma äpiga teenida raha, reklaamidest teiste inimeste tooteid või teenuseid. Äpi turunduses saab olla väga loov ning luua väärtust millest saad kasu nii sina, kui ka sinu potentsiaalne klient.
Kuidas digiturundust kasumlikult kasutada?
Oled ehk aimu saanud, et digiturunduses on meeletu potentsiaal ning see on kasulik igat tüüpi ettevõtetele, tuleb ainult osata õigesti inimestele läheneda ja platvormi vastavalt ära kasutada. Päris pea ees ei soovita tundmatus kohas vette hüpata ning soovitatavalt tuleks eelnevalt konsulteerida spetsialistiga.
Loo digiturundus plaan
Loo endale konkreetne plaan. Selle eesmärk on leida esiteks sinule kõige kasulikum turunduskanal. Õige turunduskanali valimine on väga oluline, sest vale kanali ja lähenemise korral võid korralikult raha tuulde lasta.
Pane paika, milline kanal on sinu toote või teenusele kõige kasulikum. Näiteks, kui alustad kolimisfirmat, siis alusta Googles reklaamimisest, sest seal on inimesed, kes juba otsivad just seda sama teenust. Kui hakkaksid oma kolimisfirmat lihtsalt Facebookis kuulutama, jõuaksid inimesteni, kes tegelikult kolida ei plaanigi ning see oleks raha raiskamine.
Pane kindel plaan, palju midagi soovid müüa, paljudele inimesteni soovid iga kuu jõuda jne. Kindlasti jälgi, kui palju kulub sul raha, et ühte klienti saada ning saad sealt vastavalt oma kampaaniaid edasi optimeerida.
Digiturundus nipid
Hoia pidevalt oma kampaaniatel ja reklaamide silm peal, vaata mis töötab, mis ei tööta. Proovi erinevaid pilte, pealkirju, kirjeldusi ja kombineeri neid omavahel. Uuri kuidas muuta pilte rohkem intriigi tekitavaks, milliseid sõnu kasutada pealkirjade, kas kasutada numbreid jne.
Suurt rõhku pane veel oma sihtgrupi optimeerimisele ning jälgi, et õigele sihtgrupile jõuaks ka õige reklaam. Ei ole mõtet näidata sama “tutvustavat” reklaami inimesele, kes on sinult juba ostnud. Optimeerim sihtgruppe ja loo igale sihtgrupile vastavad reklaamid. Miks on sihtgruppide ja reklaamide kooskõla nii oluline? Väga hea küsimus. Nimelt on suur vahe inimesel, kes vaatas meie 10 minutilisest videost ainult esimesed 30 sekundit ja inimesel, kes vaatas tervelt kõik 10 minutit.
Vastavalt sellele saad luua ka erinevatele sihtgruppidele erinevaid reklaame, mis kokkuvõttes hoiab kõvasti eelarvet kokku ning toob parema return of investmenti.
Veebianalüütika
See tähendab endast analüüsimis protsesse, mis uurib kuidas inimesed näiteks käivad meie veebilehel, kuhu nad vajutavad, kus veedetakse enim aega jne. See annab ettevõttele aimu, mida võiks muuta ja mida saaks paremini. Näiteks kui näed, et artikli “bounce rate” on kõrge, siis ilmselt ei ole sinu sissejuhatus piisavalt haarav või nad ei leia seda mida nad soovisid.
Miks teha koostööd agentuuriga?
Digiturundus agentuurid panevad oma fookuse 100 protsendiliselt turunduse alla, kui nad aitavad sinul raha teenida, teenivad ka nemad raha. Tihti tekib ettevõttel argument, et soovitakse turundusse investeerida, aga 1000 eurot kuus agentuurile teenuse eest maksta oleks ka rumal ning tekib mõte, et võtaks hoopis kellegi tööle.
Paneme nüüd asja numbritesse ning vaatame, kumb tegelikult kasulikum oleks. Teenuse eest 1000 eurot kuus maksta, kuhu tuleb taha terve meeskond, on tegelikult väga soodne hind. Kui me võtaks 1000 euro eest kellegi tööle, siis esiteks me ei saaks kedagi pädevat ning teiseks inimesed soovivad rohkem raha saada.
Agentuuridel on meeskonnad, kes töötavad igapäevaselt ühise eesmärgi nimel ning nendele on väga oluline kliendi heaolu.