maandumisleht

Mis on maandumisleht ning mida silmas pidada selle loomisel?

Paljudes, kes pole digiturundusega väga palju kokkupuutunud, tekib alguses küsimus mis asi see maandumisleht üldse on? Maandumisleht ehk inglise keeles “Landing Page” on kõige lihtsamalt öeldes lehekülg, mis täidab mingit kindlat ülesannet.

Lehekülje ülesanne on suunata seal toimuvaid tegevusi nii, et kliendi teekond oleks mõtestatud ja läbimõeldud. Üks peamine eesmärk on fookuse suunamine õigesse kohta. Kui kasutaksime maandumislehe asemel hoopis tavalist brändi kodulehte, siis mis enamasti juhtub on see, et klient läheb uitama ning lõpuks lihtsalt kaob.

Kõige rohkem erineb “landing page” tavaliselt veebilehest just sisupoolest. Kuna leht on enamasti üks müügisõnumi osa siis on sealne ülesehitus loodud nii, et see ka enda eesmärgi täidaks.

Kõige lihtsam näide oleks tuua lehest kus näidatakse sulle alguses tutvustavat videot ning kusagil all on kastikene kuhu saad lisada oma meili koos nimega, ja vastutasuks saad mingi väärtusliku sisuga faili. Nagu näha oli maandumislehe ülesanne saada sinu meil. 

Koduleht ei sobi maandumisleheks

Maandumislieht

Tihti suunatakse inimesed läbi reklaami otse veebilehel asuvale teenuselehele või veel hullem lihtsalt avalehele. Inimese saatmine on suur viga, kuna ta ei tea mida nüüd edasi teha. Potentsiaalne klient läheb uitama ning kaob kindel siht kuhu soovitakse jõuda, mis üheksal korral kümnest on müük! 

Miks maandumislehte kasutatakse?

Nagu eelnevalt sai mainitud on “landing page-i” eesmärk kindel ning enamasti luuakse see selleks, et kliendi müügi teekonda konkreetsemaks muuta. Leht tuleb kujundada vastavalt vajadusele ja see peab olema kooskõlas reklaami eesmärgiga.

Lehel puudub igasugune ebavajalik info ehk menüüd, üleliigne informatsioon. Seda luues tuleb meeles pidada enamasti kahte asja, ehk lehe sihtgrupp ja lehe ülesannet. Eesmärk võib olla müük, info kogumine, mingi kindla video näitamine jne. Võimalusi on mitmeid ning tuleb olla loov ja testida. 

Olulisemad punktid mida silmas pidada

maandumisleht

Alusta sellest, et tee kindlaks kas “landing page” loomine üldse vajalik. Nagu eelnevalt mainisin, siis alusta sihtgrupist ja lehe eesmärgist. Sihtgrupp mängim olulist rolli disaini osas, mis peab olema efektiivne ning funktsionaalne. Disain peab olema vastavalt lehe eesmärgile ning kõik ebavajalik tuleks välja jätta, et mitte lehte infoga ülekoormata. 

1. Loo tugev müügisõnum

Tugeva müügisõnumi loomine on üks olulisemaid asju. On teada tuntud lause et “Hea reklaam, ei müü nõrka pakkumist”. Kuna pakkumine on terve müügisõnumis üks tähtsamaid asju, siis pööra sellele rõhku! 

Jäta meelde, et müügisõnumi eesmärk on inimene viia teekonnale, mille lõpus ta ostab. Sellel maagilisel teekonnal pead suutma talle kõik asjad selgeks teha ning miks just sina suudad neid aidata.

  • Püüa inimeste tähelepanu – Pealkirjaga oled kulutanud 80 senti tervest dollarist, ehk pealkiri peab lubama midagi suurt! Pea aga meeles seda, et kui midagi suurt lubad siis pead ka suutma selle lubaduse täita.
  • Näita neile oma rõõmsaid kliente – Inimestele meeldib usaldus ning läbi klientide tagasisidede on sul võimalik seda võita! Tihti on see, et ainult räägitakse kui head nad on, aga ole mees ja näita. Näita neile tulemusi, numbreid, mis iganes ja tõesta neile,et just sina ole lahendus nende probleemile.
  • Loo vastupandamatu intriig – Peale pealkirjade loomist tuleb mängu alapealkiri. Alapealkiri peab olema tähelepanu tõmbav ja kajastama suurt lubadust mis eelnevalt pealkirjas välja toodud sai. See on koht kus ole loov ja tõsta inimestes intriigi, ütle midagi sellist mis sunnib neid edasi lugema! 
  • Pane ennast kliendi olukorda – Räägi neile probleemist ja selgita täpselt kuidas ja kui täpselt sa tead nende hetkeolukorda. Räägi neile lahendustest ning kuidas sa neid aidata saad. Pea meeles, et inimesed on rohkem motiveeritud liikuma ära praeguse valu käest kui liikuma nii öelda parema või nauditavama asja poole. Kindlasti ära räägi ise endast vaid keskendu 100% kliendile. 
  • Paku neile lahendust – Paljasta lahendus nende probleemile, ehk mida suudavad sinu tooted/teenused neile pakkuda, et neid aidata ja miks just sinu bärndi lähenemine on teistes erinev ja parem. 

2. Maandumisleht ja reklaam peavad sarnanema 

Reklaam ja “landing page” peavad omavahel sarnanema, sest nii ei teki sinu veebilehe külastajal arusaamatusi. Sellisel juhul on sinu külastajal kohene seos esialgse infoga ning tal ei teki tunnet, et on kuhugi valele lehele sattunud. 

Lisaks on sul maandumislehega võimalik tugevdada esialgset müügisõnumit, mis toodi välja reklaamis. Kui reklaam erineb lehest, siis suure tõenäosusega jääd potentsiaalsest kliendist ilma ning inimene lahkub lehelt kiiresti. Õigesti ehitatud lehega annad sa kliendile teada, et ta on õiges kohas ning potentsiaalne klient liigub müügi teekonnal edasi. 

3. USP kasutamine (Unique Selling Point) 

maandumisleht

See on asi millesse tasub aega panustada, sest hea USP-ga on sul võimalik oma turust ja konkurentidest erineda. Läbi selle tõstad enda brändi esile hallist massist, mis annab sulle mingil määral eelise.

 Selleks võib olla kas garantii, allahindlus, mingi kampaania, osta üks saad kaks või miskit muud. Raske on midagi konkreetset ette öelda, aga pakkumine peaks olema selline millest oleks jabur keelduda. Tasub mõelda veel sellele, kuidas võtta ära risk oma kliendi õlgadelt, sest paljud tehingud jäävad katki, sest kardetakse rahast ilma jääda. 

4. Kasuta CTA-d (Call To Action)  

CTA kasutamine turunduses tähendab otseses mõttes seda, et kutsud inimese midagi tegema ning seda kohe ja praegu! Call to action võimalust saab kasutada praktiliselt igal pool, alustades veebilehest lõpetades blogi postituste ja emailidega. 

Kõige tüüpilisemad CTA.d on registreeri siin, helista kohe, follow, lae alla, kliki siia või telli kohe. Valikuid on veel väga väga palju ning seda õiget ei saa sulle keegi ette öelda, sest pead selle vastavalt oma lehe sisule ja eesmärgile optimeerima. 


Kui sinu lehe eesmärk on saada inimeste email ja nimi, andes neile vastu midagi väärtuslikku, siis võid luua kastikesed kuhu inimene saab sisestada vajaliku info ning CTA nupp ütleb all näiteks “Rush me a free copy”

5. Maandumislehe kujundus

Üldjuhul ei ole mingit kindlat rusikareeglit ning tuleks testida omavahel erinevaid lehti. Erinevaid pilte, erinevates kohtades, erinevad CTA-d ja üle üldist ehitust, need on asjad mida tuleks alguses testida, kui ei ole teada juba varasemalt mis on hästi töötanud ja mis mitte. 

Kindlasti ära unusta tähelepanu tõmbavat pealkirja koos lisava alapealkirjaga mis muudab pakkumist veel ahvatlevamaks! Ära külla lehte üle ebavajaliku informatsiooniga ning ole konkreetne.

Ära jäta lehe kujundamisel odavat muljet, sest nii võib tekkida inimesel tunne, et tegemist on pettuse või mingi muu kahtlase asjaga. Keskendu kliendile ja ära räägi iseendast vaid kuidas just sina neid aidata saad! 

Tüüpilisemad vead

maandumisleht

Kaks kõige suuremat viga mida lehtede loomise juures tehakse on see, et ei pöörata rõhku lehe kiirusele ja dünaamilisele disainile. Tavaline on see, et leht koormatakse üle igasuguste piltidega ning lehe tehniline pool on optimeerimata, mille tõttu on leht aeglane.

Unustatakse ära kuidas leht näeb välja mobiilis. Kuna elame ajastul, kus enamus külastused tulevad läbi nutiseadmete, siis see on koht mida ei tohi kindlasti tähelepanuta jätta! 

Kokkuvõte

Kui sul enne polnud aimugi mida maandumisleht endast kujutas, siis usun, et nüüdseks on sul arusaam miks on see vajalik ja mille poolest see erineb tavalisest veebilehest. Lisaks käisime üle tähtsamad punktid millele järgmine kord enda lehte luues keskenduda. 

Siiski võib tunduda kogu protsess frustreeriv ning just selliste probleemide jaoks ongi olemas professionaalsed reklaamiagentuurid, kes aitavad sind sellel uuel ja alguses raskena tunduval teekonnal. Kui tunnete, et vajate abi oma maandumislehe loomisel soovitame võtta ühendust turundusettevõttega nimega Timeffect.

Seotud Artiklid