Elame pideval muutuste ajastul ning internet ja digimaailm kasvab meeletult iga päev. Tänu sellele on meil võimalus olla inimeste seas nähtav ja jõuda massini, väga kiiresti, mis kunagi oli võimatu.
Iga ettevõte peaks olema veebimaailmas ühel või teisel viisil nähtav ning siin tulevadki appi erinevad turunduskanalid ja võimalused. Kuna internetimaailmas peitub meeletu jõud, peaks iga ettevõte endale valima sobiva turundusmeetodi, millest alustada.
Kuidas leida endale õiget turunduskanalit?
Suurim potentsiaal on kolinud tänapäeval digiturundusse, kus võimalusi on peaaegu piiramatult. Populaarsemad turunduskanalid on tänapäeval siiski Facebook ja Google, need on need mille abil leiavad enamus inimesed enda probleemidele lahendused.
Kui sa ei tea, milline võimalus oleks parim just sinu ettevõttele, alusta turust. Kui jätta välja hetkel üks oluline asi, milleks on sinu toote või teenuse eripära turul. Siis teine oluline nüanss mida teada on see, kus paiknevad sinu potentsiaalsed kliendid!
Enda näitamine õiges kohas on kriitilise tähtsusega, sest ainult nii jõuad sa inimesteni, kes võiksid reaalselt ka sinu tegemistest huvitatud olla. Kuna inimesed maksavad sulle nende probleemide lahendamise eest, siis istu maha ja mõtle, millisel platvormil veedab sinu potentsiaalne klient enim aega või kuidas ta enda probleemile lahendust otsib.
Kui oled turundusega täielikult algus faasis, on soovitatav alustada ühe kanali ehitamist ning teha seda nii kaua kuni asi töötab automatiseeritult ja tulusalt. Seejärel on aega lisada juurde järgmine kanal ja see sama moodi tööle panna nagu esimene.
Lähenedes asjale nii, on sul olemas esiteks süsteem, mis töötab ka siis kui magad ning sa ei pea 24/7 enda pead sellega vaevama. Lisaks tagab see kindluse, kui ühe kanaliga midagi juhtuma peaks, töötavad teised edasi ning ei pea koheselt muretsema hakkama, et kust järgmine klient või müük tuleb!
Turundus võimalused millele keskenduda
Kui hetkel võib tunduda fraas “turundus võimalused” ebaselge, siis kohe lähme asjaga rohkem süvitsi ning selgitame asja täpsemalt lahti. Turunduskanaleid on mitmeid ning nagu eelnevalt öeldud, peaks alustama ühest kindlast ja seejärel edasi liikuma.
Sotsiaalmeedia
Kahekümne esimesel sajandil on juhtunud nii, et sotsiaalmeedia on ettevõttele, kui virtuaalne visiitkaart. Peale selle, et see loob paljudele potentsiaalsetele klientidele, kes pole sinuga varem kokku puutunud esmamulje, on see ka koht kus jõuda uute inimesteni väga kiiresti kui asja õigesti teha.
Sotsiaalmeedias on võimalik turundada ennast tasuliselt, kui ka täiesti tasuta. Tasuta turundus tähendab lihtsalt pidevalt relevantset sisu loomist, mis võiks sinu jälgijatele korda minna. Siiski peitub asja reaalne potentsiaal reklaamis, mille eest tuleb maksta.
Kuna sotsiaalmeedias turundamine on märkimisväärselt odav on see ideaalne platvorm, kus oma ettevõtte müüki suurendada. Küll aga peab alustama plaaniga, sest ilma selleta juhtub tavaliselt see, et inimesed viskavad raha tuulde ja saavad platvormist negatiivse kogemuse.
Sisuturundus
Sisuturundus võib tunduda veidi arusaamatu mõistena, kuid tegelikult on tegu lihtsa teemaga. Sisuturunduse eesmärk on saada sinu brändi veebilehele või maandumislehele liiklust, ehk inimesi kes saiti külastaksid.
Seda saab teha luues erinevat sisu (blogid, videod, allalaetavad materjalid), eesmärk peaks olema luua kontenti, milles inimesed ka reaalselt väärtust näevad. Kui seda õigesti teha, tõstad läbi sisutootmise inimeste teadlikkust ning inimesed otsustavad tulevikus just sinu brändi kasuks, kui hakatakse toodet ostma.
SEO (Ehk otsingumootori optimeerimine)
Enamus ettevõtted arvavad, et piisab ainult veebilehele teksti kirjutamisest ning siis hakkavad inimesed seda vaikselt külastama. Tegelikkus on aga nii, et keskmine inimene Googles vaatab veebilehtesid, mis on esimesel lehel ja kui sa seal ei ole, pole sa ka turule nähtav.
SEO tähendab endas seda, et sinu leht on optimeeritud vastavalt märksõnadele nii, et see tõuseks otsingumootoris oma märksõna alt tippu. Nii oled inimestele nähtav ning sinu leht saab orgaanilist liiklust, mis lõppkokkuvõttes on eesmärk milleni jõuda!
Hea veebileht sisaldab endas kvaliteetsed SEO-d, mis on kirjutatud nii, et veebileht oleks võimalikult lihtne/ arusaadav ning näeks ka ilus välja. Peale teksti optimeerimise, optimeeritakse ka pilte.
Uudiskirjad
Uudiskirjad on ideaalne viis jõudmaks inimesteni, kes on juba sinu brändi toodete/teenustega kokku puutunud või oled kuidagi saanud nende meili ning tegemist on potentsiaalsete uute klientidega.
Email turundus on üks odavamaid ja võimsamaid viise oma ettevõtte müügi kasvatamiseks. Osad inimesed lausa ootavad, et saadaksite uudiskirju uutest toodetest või pakkumistest, mis neid huvitada võiksid.
Siiski on uudiskirjade saatmine väga peen kunst ning üks vale liigutus kaotab kliendi kohe algusest. Nagu me kõik teame on olemas brändid, kes on kuidagi saanud meie e-mailid ning saadavad meile asju mida me kunagi näha ei taha. Suures osas sellest läheb otse prügikasti.
Kui esimene e-mail on nõrk ja sisutühi, siis seda inimest sa enam tagasi ei võida, vaid pigem käid talle oma meilidega närvidele, sest millegipärast uudiskirjast lahkunud inimesed kipuvad ikka ja uuesti meile saama.
Enne kui hakkad uudiskirju saatma, süvene teemase hoolikalt ning mõtle, kas inimesel reaalset oleks ka sellest meilist mingit kasu. Kui aga teemale läheneda õigesti, võivad tulemused olla hämmastavad.
Kliki reklaam ehk PPC
Kliki reklaami kasutatakse enamasti selleks, et tuua veebilehele juurde liikuvust ja potentsiaalseid kliente kes ostaksid. PPC tähendab inglise keeles “pay-per-click” ehk tegemist on turundus mudeliga, kus reklaami tasustamine käib klikkide järgi.
PPC reklaamid on väga populaarsed suuremates otsingumootorites nagu Google või Bing. Kuna enamasti otsivad inimesed mingeid kindlaid tooteid just Googlest, siis on ideaalne viis jõuda oma toodete või teenustega läbi PPC kampaaniate inimesteni.
Enne kui hakkad enda ettevõttele kliki reklaami ostma, mõtle miks see sulle kasulik on ja kuidas seda kõige efektiivsemalt teha. Peale selle mõtle läbi milline võiks olla kliendi teekond reklaamist ostuni. Kui see on tehtud oled juba suure sammu konkurentidest ees.
Alusta plaaniga
Selleks, et leida endale sobivaim turunduskanal, pead esmalt analüüsima turgu ja enda poolt pakutavat toodet/teenust. Üks olulisem asi, mis endale selgeks teha on see, et tuleb aru saada millisel platvormil inimesed sinu turul enda probleemile lahendust otsivad.
Kokku tuleb sobitada omavahel inimene ja platvorm, ehk peab teadma millisel platvormil on soojad kliendi ja millisel külmald. Enamasti on väga soojad kliendid, ehk inimesed, kes otsivad oma probleemile aktiivset lahendust, Googles.
Lisaks õige kanali valikule mõtesta enda jaoks lahti, mis on kokkuvõttes turundamise eesmärk. Kas eesmärk on lihtsalt jõuda oma brändiga uute inimesteni või hoopis müük.
Kui mõtestad enda jaoks lahti eesmärgi, saad ka luua täpsema turundusstrateegia, kuidas oma eesmärgi täitmiseni jõuda! Kui sul on antud veel kindel eelarve, mida turundusse suunata, siis läbi kindla plaani oskad selle summa täpselt ära jaotada, sest eesmärk on iga euro lõpuks kasumiga tagasi saada.
Loo endale eesmärgid mille poole pürgida
Turundus võimalusi on mitmeid ning selle õige saad endale valida vaid sina ise. Analüüsi oma turgu ja kuidas just sinu ettevõtte turul olevaid probleeme lahendab. Ideaalne oleks veel see, kui sul on midagi mida teistel pole.
Läbi selle tuled hallist massist välja ning sinu potentsiaalne edu valitud turundus kanalil on suurem. Vali endale üks kindel kanal ning hakka vaikselt pihta, kui selle saad töötama võta järgmine. Nii lood endale kindluse ja süsteemi millega turul domineerida.
Loodetavasti said mingi ülevaate, millest alustada ja kuidas turunduskanaleid enda ettevõtte peal rakendada. Jäta meelde, et niisama ei tule midagi ning heade tulemuste saavutamiseks on vaja pühendada oma aega ja mingil määral ka raha.