massilisaja kasutamine

Massilisaja kasutamine: parim abimees lisakaloriteks?

Olenemata sellest, kui kõvasti ka  jõusaalis ei treeni, vajab keha kvaliteetseid kaloreid. Massi suurendamiseks pead iga päev tarbima piisavalt kaloreid. See tähendab rohkem kaloreid, kui keha praeguse kehakaalu säilitamiseks vajab. Õnneks on olemas abimees, kes hädast välja aitab.

Mis asjad on massilisajad?

Massilisajad on tuntud, kui kaalutõstja. Tegu on täiesti tavalise toidulisandiga, mida inimesed kasutavad, et võtta kaalust juurde ning kasvatada lihaseid. 

Eriti kasutavad neid sportlased, kes tegelevad kulturismi, jõutõstmise või väga intensiivse treeninguga, kus on vaja palju kaloreid. Massilisaja kasutamise eesmärk on anda lisa kaloreid inimestele, kes ei saa tavatoidust enda päevast kaloraaži kätte või neil on vaja tarbida rohkem kui päevane kalorinorm. 

Suurem osa kaloritest peaks, aga pärinema kergesti seeditavatest tärkliserikastest süsivesikutest, nagu maltodekstriin. Kui sööme rohkem neid tärkliserikkaid süsivesikuid, siis seedimisel ei teki kõhuprobleeme. Tüüpiline portsjon võib seega sisaldada 50 grammi valku ja 250 grammi süsivesikuid, mis annab kokku 1200 kalorit… mis on üsna palju!

Massilisajad on eriti populaarsed niinimetatud “hardgainers” inimeste seas ehk siis need on inimesed, kellel on raske kaalust juurde võtta. 

Kas massilisaja on efektiivne?

Jah, massilisaja kasutamine on efektiivne. Need sisaldavad kergesti seeditavaid kaloreid. Samas on madala rasvasisaldusega, minimeerides nende konkreetsete kalorite keharasvaks muutumise võimalust. 

Süsivesikute allikaks on enamus massilisajatel maltodekstriin. Maltodekstriin on suurepärane lihaste kasvatamiseks. See seeditakse kiiresti, imendub kergesti ja on ideaalne süsivesikute tüüp lihaste glükogeeni suurendamiseks, mis võib kiirendada lihaste kasvu. Üldiselt on maltodekstriin lihtne maisist saadud tärklis. See on väga sarnane valge riisiga, välja arvatud, et see on pulbrina, mis muudab segamise lihtsamaks, suurtes kogustes tarbimiseks ja samamoodi kergesti seeditavaks.

massilisaja kasutamine

Mis on massilisaja eelised?

1) Rikas süsivesikute poolest

Massilisajad sisaldavad rikkalikult süsivesikuid. Süsivesikud on meie peamised energiaallikad. Põhimõtteliselt näeb protsess välja selliselt, et keha lagundab süsivesikud glükoosiks, mis annab energiat.

Süsivesikud on olulised neile, kes treenivad regulaarselt, intensiivselt ja on muidu aktiivsed. See on nii sellepärast, et treenides on vaja palju energiat. Seetõttu aitavad massilisajad seda vajalikku energiat varustada.

2) Sisaldab kvaliteetset vadakuvalku

Enamus massilisajaid sisaldab kõrge kvaliteediga vadakuvalku, mis on suurepärane lisand kulturismile. Mõned toidulisandid on ka toidurasvaga. Seesama toidurasv aitab saavutada saleda kehaehituse.

3) Aitab kaasa lihaste taastumisele ja kasvule

Massilisajad aitavad kaasa lihaste taastumisele ja kasvule. See on väga vajalik igale sportlasele ja harrastajale, sest teil on vaja saavutada soovitud tulemusi, mis nõuab head lihaste taastumisprotsessi, et treenida regulaarselt ja katkematult.

4) Mineraalide ja vitamiinide segu

Massilisaja kasutamine hoiavad meid tervena. Need on hea segu erinevatest mineraalidest ja vitamiinidest, mis on oluline toitaineallikas, et keha püsiks terve ja vormis.

5. Kiudainerikas

Enamus toidulisandites on kiudaineterikkad. See hoiab sind eemal puhitustest ja parandab seedimist. Suurepärane viis üldise tervise ja vormi saavutamiseks.

massilisaja kasutamine

Kes peaks massilisajaid kasutama?

Massilisajat otseselt ei pea kasutama keegi, aga on väga hea abivahend, mis aitab saada vajalikud kalorid kätte. Enim on sellist abivahendit vaja sportlastel, kes tegelevad näiteks raskejõustikuga, pikamaajooksuga, kulturismiga… ehk siis alaga, mis nõuavad rohkem energiat.

Samas on see täiesti kasutatav ka inimeste poolt, kellel on kiired päevad ning mõni toidukord jääb vahele. Sellisel juhul on massilisaja ideaalne toidukorra asendaja. 

Kui küsida, et kas toidulisand on parem kui päristoit, siis vastus on ei. Massilisaja ei ole maagiline lihaseid kasvatav toidulisand, vaid lihtsalt lihtne kalorite allikas, mis ei ole eriti toitev. Need on kasulikud vahendid inimestele, kellel on tõsist toitu süües raske kaalus juurde võtta.

Millal tarbida massilisajat?

Massilisaja kasutamine on parim koheselt pärast jõusaali pärast. Ära kasuta seda toidulisandit enne treeningu tegemist.

Kuigi massi suurendajad sisaldavad mõningaid aminohappeid, ei tohiks see asendada ka treeningjärgset valgulisandit.

Kõige parem oleks selline versioon. Koheselt peale trenni tarbid valgujoogi ning hiljem koju jõudes (tunni jooksul) tarbid massilisaja toidulisandi. Nii tagad, et kõik toitained on olemas, mis aitavad parandada lihaskahjustusi ja ehitada uusi kiude, ilma et koormaksid oma kõhtu üle massilise valgutarbimisega, mis võib põhjustada krampe.

massilisaja kasutamine

Milline on parim massiliaja?

  • Sisaldab piisavalt valku lihas-valgu sünteesi täielikuks kiirendamiseks. Sõltuvalt valguallikast on see tavaliselt umbes 50 grammi valku portsjoni kohta.
  • Sisaldavab kergesti seeditavaid tärkliserikkaid süsivesikuid. Allikas võib olla erinev, kuid maltodekstriin on populaarne ja see on täiuslik. Tüüpiline kaalutõustja sisaldab umbes 250 grammi süsivesikuid portsjoni kohta.
  • Ei sisalda palju rasva. Paar grammi on hea, kuid palju rohkem pole tavaliselt hea. Parem saada oma rasvad täistoidust, nagu pähklid, munad, oliiviõli, avokaado, kala jne.

On palju kaubamärke, mis toodavad nendele spetsifikatsioonidele vastavaid massilisajaid, nii et peamine trikk on lihtsalt usaldusväärse ettevõtte leidmine. Maltodekstriin on üks odavamaid toidulisandite koostisosi, mistõttu on ebatõenäoline, et seda alaannustatakse. 

Kokkuvõte

Massilisaja on hea viis saada lisa kaloreid, kuid see ei tohiks kindlasti asendad tavatoitu. Toidulisandi eesmärk on meid varustada rohkemate süsivesikutega, et meil oleks energiat ja piisavalt kaloreid, et võtta kaalust juurde või säilitada olemasolevat. Kuid enne kui ostad endale toidulisandi, siis uuri hoolega, et see oleks ka kvaliteetne.

Seotud Artiklid