Immuunsuse tugevdamine looduslikult - infoViking
immuunsuse tugevdamine

Immuunsuse tugevdamine looduslikult

Enne, kui hakkame tegelema immuunsuse tugevdamisega, teeme kõigepealt selgeks, et mis imeasi see immuunsüsteem on ning kuidas see meid aitab. Immuunsüsteemi peamisteks ülesanneteks on võidelda viiruste, bakterite, seente ja parasiitide vastu ning tunda ära meie keha ründavaid tegureid keskkonnast. Samuti aitab immuunsüsteem võidelda kehas toimuvate kahjulike muutuste nagu vähirakkude tekke vastu.

Kõikide inimeste immuunsüsteem pole aga ühesugune- mõnel on see tugevam ja teisel seevastu jällegi nõrgem. Ja nõrga immuunsüsteemiga inimesed võiksid mõelda, kuidas nad teadliku käitumise ja toitumisega saaksid aidata oma immuunsüsteemi toetada. Ja selleks on tegelikult mitmeid võimalusi.

mmuunsuse tugevdamine

7 soovitust immuunsüsteemi tugevdamiseks

Selleks, et saaksime oma immuunsüsteemi tugevdada, tasub teada ühte koma teist meie kehast ning selle toimimisest. Meie organism vajab õigeid toitaineid, vitamiine, korralikku puhkust ja head füüsilist vormi, et toimida ilma tõrgeteta ja seeläbi hoida meid tervena. Terves kehas, terve vaim!

Immuunsuse tugevdamine – vitamiinid aitavad rajale tagasi!

Et immuunsüsteem korralikult töötaks on selle jaoks vaja ka vitamiine ning väga olulisel kohal on A- B, C ja D vitamiinid.  A-vitamiini puudus vähendab immuunsüsteemi aktiivsust võõrkehade sissetungi puhul organismi. Seega tasub kindlasti oma organismis A-vitamiini varusid täiendada, süües erinevaid toiduaineid, kus A-vitamiini leidub. Nendeks on näiteks porgand, melon, tomatid, maks ja munad. Loomulikult võib viiruste perioodil osta lisaks ka purgivitamiine, kuid teadlaste arust on kõige parem siiski vitamiinid otse toidust omastada.

B-vitamiine võib leida pärmis, seentes, piimas, juustus ja maksas ning B-vitamiinid aitavad stimuleerida immuunsuse aktiivsust füüsiliselt raskel ja stressirohkel perioodil. Kui teil pole piisavalt B-vitamiini tagavarasid, siis ei jõua organism toota piisavalt võitlevaid antikehasid ning oht haigestuda on kordades suurem.

C-vitamiini olulisust viiruste perioodil teatakse vist kõige enam. Kui kehas on vähe C-vitamiini, siis väheneb organismi kaitsevõime reaktsioon viiruste ja erinevate haiguste vastu. Samuti ei tooda siis organism piisavalt kiiresti juurde pahalastega võitlemiseks vajalikke antikehasid. Hästi palju C-vitamiini võib leida nii kollases kui punases paprikas, virsikus, mustsõstardes, sidrunis ja õuntes.

Ka D-vitamiin on organismi toimimise kohapealt ülioluline, sest organismis võitlevad tapjarakud ehk T-rakud vajavad aktiveerumiseks just D-vitamiini. Kui D-vitamiini tase organismis on madal, jäävad T-rakud võimalike pahalaste suhtes ükskõikseks ega ei märka nende sissetungi ning seetõttu ei hakka need ka viiruste ja muuda patogeenidega võitlema.

mmuunsuse tugevdamine

Immuunsuste tugevdamine tsingi abil

Tsink on üks tähtsamaid ja olulisemaid mineraalaineid organismi rakkude arengus, kasvus ja paljunemises. Tsingi soovituslik päevane tarbimiskogus on 9 mg ning tsinki leidub hautatud maksas, sea- ja veiselihas, pähklites, juustus ja leivas.

Küüslauk- vana hea ja tuntud immuunsuse tugevdaja

Küüslauk on ammu teada- tuntud vahend, millega oma organismi turgutada ja viiruseid peletada. Küüslauk on hea immuunsüsteemi tugevdaja, leevendab grippi, alandab kolesteroolitaset, puhastab ja laiendab veresooni ning palju muudki.

Küüslauk on ka hea vahend väikelaste jaoks. Nimelt ei tohi alla 2-aastastel lastel külmetushaiguste puhul peaaegu üldse ravimeid kasutada ja seetõttu on küüslauk hea abimees viiruste peletamiseks.  Ja kui küüslauguküüned riputada magava lapse pea juurde, aitab see ka pisikese nina lahti teha nii, et laps saaks paremini hingata.

Chaga ehk must pässik

Viimasel ajal on hästi palju juttu olnud ka mustast pässikust ehk seenest mis kasvab kasepuu tüvel. Mustast pässikust valmistatud teed ja tõmmised tõstavad toonust, tugevdavad immuunsüsteemi, parandavad seedimist ja alandavad vererõhku.   Kui te ei ole aga ise väga metsas jalutaja ja seenekorjaja tõõpi, siis Chaga tinktuure ja tõmmiseid müüakse ka apteekides ning eriti populaarne kaup on see erinevatel laatadel.

mmuunsuse tugevdamine

Kvaliteetne uni tugevdab immuunsüsteemi

Sageli alahinnatakse une tähtsust, kuid hea uni  on tervise seisukohalt väga oluline. Inimene peaks öösel magama vähemalt 8 tundi. Terve ja puhanud inimese organism jõuab võidelda erinevate haigustekitajatega ja seetõttu on ka puhanud inimese immuunsüsteem tugevam.

Vähenda stressi ja tugevda seeläbi oma immuunsüsteemi

Stress kurnab meie organismi, sest tavaliselt stressis inimene toitub valesti ning ei saa piisavalt puhata. Leidke omale mingi hobi või tehke midagi meelepärast mis negatiivsed mõtted minema viiks. Ka värskes õhus jalutuskäik teeb mõistuse klaariks ning füüsiline aktiivsus on tervisele ainult hea.

Mõõdukas treening ja värske õhk

Lisaks sellele, et meie immuunsüsteemi tugevdavad toiduained, erinevad vitamiinid, hea uni ja stressivaba elu, siis ka mõõdukas treening aitab keha vormis hoida ning tugevdab organismi vastupanuvõimet erinevatele haigustele. Rääkimata sellest, et värske õhk teeb imesid!

mmuunsuse tugevdamine

Immuunsüsteemi tugevdamine lastel

Kõige hullem aeg, millal lapsed haigestuvad on esimene lasteaia aasta. Lisaks sellele, et kodus on õnnetu ja haige laps, mõjub pidevalt lapse haiguse tõttu töölt puudumine ka  pere rahakotile.  Ja esimene aasta lasteaias on tõesti haigusterohke. Lihtsalt seal on korraga koos palju pisikesi kodanikke, kes armastavad kõike ja kõiki käega katsuda ning hiljem rändavad needsamad pisikesed  käed edasi suhu. Nii polegi ime, et pisikeste hulgas nii palju erinevaid viiruseid liigub. Seega on hea, kui immuunsüsteemi tugevdamine lapsel toimuks juba enne lasteaeda minekut.

Sarnaselt täiskasvanutele saab ka laste kaasasündinud immuunsust tugevdada tervisliku eluviisiga. Laps peab olema kehaliselt aktiivne ning viibima palju värskes õhus ja päikese käes. Ära ei tohi unustada tasakaalustatud ja mitmekesist toitumist. Ka piisav puhkus ning korralik ööuni aitavad hoida organismi tervena.

Immuunsüsteemi tugevdamisega tasub algust teha juba suvel, sest just siis on loodusel pakkuda meie jaoks kõige rohkem vitamiine erinevate aia- ja metsasaaduste näol. Värsked vaarikad, maasikad ja mustikad ning palju vaba aega õues mängimiseks on just see, mis pisikese inimese immuunsüsteemi turgutab. 

Suvel tuleks tarbida võimalikult palju värsket ja lasta end päikesel laadida ning koguda D-vitamiini varusid. Värske õhk on nii lastele kui ka täiskasvanutele vajalik, sest see puhastab hingamisteid ja varustab meid piisava hapnikuga. Ja nagu öeldakse, et pole halba ilma, on vaid valesti valitud riietus!

mmuunsuse tugevdamine

Kokkuvõtteks

Eelpool loetletud soovitused olid vaid mõned vähesed asjad, mida saame oma tervise ja üldise heaolu jaoks ära teha. Tegelikult tasub aga üldse meeles pidada, et tugevat ja toimivat immuunsust aitab tagada tasakaalustatud ja tervislik eluviis.  Hoiduge suitsetamisest, vältige liigset alkoholi tarbimist ja toituge tervislikult. Puhake piisavalt ning katsuge ka ööuni sättida nii, et saaksite öösel vähemalt 7-9 tundi magada. Tehke mõõdukalt trenni ning liikuge palju värskes õhus.

Related Posts