Muruniiduki hooldus on oluline lükatava niiduki või murutraktori eluea pikendamiseks ning mootori üks kriitilisemaid hooldusvahendeid on regulaarne õlivahetus.
Parimaks muruniiduki mootori töö saavutamiseks peaksite uue niiduki esimese viie töötunni järel õli vahetama, seejärel vähemalt üks kord igal kevadisel või suvisel niitmishooajal või iga 50 töötunni järel, kumb iganes jõuab varem.
Kuidas kontrollida muruniiduki õli taset?
Tehke endale harjumuseks kontrollida õlitaset iga kord, kui kavatsete käivitada muruniiduki mootorit. Õli kontrollimine külma mootoriga tagab kõige täpsema näidu.
1.Alustamiseks leidke karterilt õli täitmise kork. Täite korkide asukohad varieeruvad sõltuvalt teie mootori margist ja mudelist.
- Uuematel mudelitel otsige õlipurgi sümbolit või sõna “oil” või “fill”.
- Muru traktorite puhul peate selle korgi leidmiseks tõstma kapotti.
- Mõni mootor sisaldab kontrollimiseks kas pikendatud õli täitetoru või standardset mõõtevardaga täiteava.
- Osad mudelid nõuavad, et eemaldaksite täitekorgi, et kontrollida, kas õli on täitmisjoonel või täiteava ülaosas.
2.Karteri puhastamine: vältige mustuse ja prahi sattumist karterisse. Enne korgi eemaldamist kasutage ala puhtaks pühkimiseks puhast lappi.
3.Kontrollige õli. Kui mõõtevarrast pole, tupsutage õli kontrollimiseks õli puhta lapiotsaga. Kui mootoril on mõõtevarda kork, eemaldage õlimõõtevarras ja pühkige see puhta lapiga.
- Täpse näidu tagamiseks sisestage õlivarras täielikult tagasi. Kui õlimõõtevarda kork on keeratavat tüüpi, veenduge, et õli taseme kontrollimiseks keeraksite selle enne eemaldamist lõpuni sisse, saades täpse näidu.
- Seejärel eemaldage see uuesti ja kontrollige õlitaset.
Õlitase õlivardal peaks olema vardal näidatud joonte vahel. See ei tohiks kunagi olla üle joone “MAX” ega joone “MIN” all.
Muruniiduki õli vahetamine
Muruniiduki mootoriõli vahetamiseks toimige järgmiselt:
1.Enne alustamist veenduge, et teil oleksid õiged tarvikud.
- Teie muruniiduki kasutusjuhend
- SAE 30 mootoriõli (või 10W30 õli)
- Õli äravoolu anum
- Rätikud või kaltsud
- Lehter
- Vanad ajalehed või papp
Enne õli vahetamist käituge järgnevalt:
- Käivitage muruniiduki mootor ja laske sellel umbes 60 sekundit soojeneda.
- Lülitage mootor välja.
- Ühendage süüteküünla juhe lahti, et teie muruniiduki mootor õlivahetuse ajal kogemata ei käivituks.
- Puhastage vana õli ja mustus tühjenduskorgi aladelt.
- Eemaldage õlivarras.
2.Tühjendage muruniiduk vanast õlist
- Kui teil on lükatav niiduk, siis lükake niidutekk ülespoole nii, et süüteküünal oleks ülespoole.
- Asetage õlikindel anum niiduki alla.
- Keerake mutrivõtme abil õlikorki vastupäeva, kuniks õli hakkab välja voolama. Tühjendage niidukist õli õlikindlasse anumasse, näiteks õli äravoolu panni.
- Ärge kunagi kasutage vana õli hoidmiseks mahutit, mis ei ole mõeldud mootoriõli sisaldamiseks. Mahutid, mis pole selleks otstarbeks ette nähtud, võivad lekkida ja põhjustada õli lekkimist.
- Ärge kunagi visake kasutatud õli maapinnale ega kanalisatsiooni. Viige kasutatud õli tagasi nõuetekohaseks utiliseerimiseks ettenähtud kohta.
3.Vahetage õlifilter
Niidukite õlifiltrid aitavad õli puhastada suurtest mustuse ja muu prahi osakestest. Kui teie muruniiduk on varustatud õlifiltriga, on mõistlik õlifilter vahetada vähemalt üks kord aastas või nii sageli kui tootja soovitab.
- Leidke oma niiduki või murutraktori õlifiltri asukoht.
- Keerake õlifiltrit vastupäeva, kuni õlifiltri saab ära eemaldada. Võite kasutada käsi, kui õlifilter on piisavalt lahti, või võite kasutada toruvõtit või filtrivõtit, kui õlifilter on liiga pingul.
- Vaadake üle õlifiltri tihend. Kui tihendil on mustust või muud prahti, puhastage see.
- Määrige tihend üle uue mootoriõliga, et see oleks puhas ja hästi õlitatud.
- Asetage uus õlifilter filtri adapterisse ja keerake see käsitsi tagasi oma kohale.
- Pingutage õlifilter filtrivõtme või toruvõtme abil.
4.Täike karter uuesti õliga
Nüüd on aeg uus õli muruniidukisse tagasi panna. Puhas õli peaks olema kergelt kuldpruuni tooniga ja poolläbipaistev. Määrdunud õli on läbipaistmatu ja tumepruuni või musta värviga. Kaaluge õlilehtri kasutamist, et vältida lekkeid.
- Leidke murutraktori või lükatava muruniiduki õli täitekorg. Sinna valate õli.
- Valage soovitatud kogus õli otse auku, kuhu õli täitekork läheb. Kui teil on kaks õli täitmise auku, saab õli täitmiseks kasutada ühte või teist.
- Ärge valage õli üle lubatud koguse. Valage õli ainult nii palju kui tootja soovitab.
- Kui kogu uus õli on muruniiduki mootoris sees, siis paigaldage tagasi õlitäitekork või õlimõõtevarras. Pühkige varras puhtaks, enne kui asetate selle tagasi õlivarda auku.
- Lõpuks tõmmake õlivarras niidukist välja ja veenduge, et õlitase oleks õige. Õiget õlitaseme markerit on näha õlivarda pulgal.
- Pange varras tagasi õlivarda pesasse ja pühkige üleliigne õli, mis võib olla muruniiduki teistele osadele tilkunud või valgunud.
Muruniiduki õli kogus
Enamik koduseid muruniidukeid vajab 0.4ml kuni 0.6ml mootoriõli, samas kui sõiduniiduk vajab 1.4l kuni 1.9l õli.
Muruniiduki õli kogus sõltub suuresti mootori suurusest ja tootja poolt määratud spetsifikatsioonidest. Reeglina on kõik see info kirjas toote kasutusjuhendis.
Loe lähemalt kui palju õli läheb muruniidukisse.
Muruniiduki õlivahetuse intervall
- Iga 50 töötunni järel või pärast iga niitmishooaja lõppu.
- Uue muruniiduki mootori jaoks peate pärast esimest viit töötundi vahetama õli.
- Kontrollige õli ka iga kord, kui niidukit kasutate. Karmid tingimused, nagu märg rohi, tugev tolm, kõrged temperatuurid või künklik maastik, võivad vajalike õlivahetuste sagedust suurendada.
Millist õli valada muruniidukisse?
Kütusesäästliku, madala suitsutaseme ja kauakestva muruniiduki säilitamiseks on hädavajalik teada, milline õli sobib teie muruniidukile kõige paremini.
Muruniiduk ei ole odav aiatööriist. Mootori heas töökorras hoidmiseks peate kasutama õiget sorti õli.
Õli sõltub mootori tüübist ja välistest teguritest, näiteks kliimast, kus elate, kui sageli muruniidukit kasutate ja niiduki enda vanusest.
Muruniidukis kasutatavat bensiiniimootorit on kahte tüüpi: kahetaktilist ja neljataktilist. Kõige levinumad on kahetaktilised mootorid, kuid on olemas ka mitmeid neljataktilisi muruniiduki mootoreid.
Kaasaegne muruniiduki mootor on kütusesäästlikum ja vastupidavam kui vanade mudelite mootorid. Üldiselt kasutavad uuemad bensiiniimootorid 10W30 sünteetilist õli, vanemas stiilis mootorid aga SAE30.
On neli peamist õli tüüpi:
Täissünteetiline õli
Täissünteetiline õli sobib suurepäraselt mootorite jaoks, mida kasutatakse suure jõudlusega muruniidukites, näiteks kaubanduslikul otstarbel kasutatavas niidukis, et lõigata vastupidav ja paks rohi.
Mootor peab tootma palju energiat ja nõuab kõrget õlitamist. Täissünteetilisel õlil on palju eeliseid.
See tagab mootori kõrge viskoossuse ja parema õlitatuse, sealhulgas vastupidavuse oksüdatsioonile. See parandab kütusesäästlikkust ja vähendab mootori takistust, vähendades samal ajal õli setteid.
Kuid see on tavaliselt kallim kui tavaline õli ja seda soovitatakse kasutada, kui elate äärmiselt kuumas või külmas keskkonnas.
Sünteetiline seguõli
Sünteetiline seguõli tagab mootori kaitse ilma täissünteetilise õli kõrgema hinnata.
Seda nimetatakse seguõliks seetõttu, et see on sünteetilise ja tavalise baasõli segu koos oksüdeerimiskindlate lisanditega. Saate seda kasutada mootorites, mis töötavad madalal temperatuuril.
See pakub keskteed aednikele, kes soovivad sünteetilise õli kõrget jõudlust ja mootori kaitset, kulutamata liiga palju raha täissünteetilise õlile.
articleMonoviskoossed õlid
Monoviskoosset õli, näiteks SAE 30, kasutatakse sageli kahetaktiliste mootorite puhul. Muruniidukiõli üks kriitilisi aspekte on selle viskoossus.
SAE klassifikatsiooni jaoks kuumutatakse õli temperatuuril 100 ° C, seejärel voolab see läbi tavalise suurusega toru. Mõne sekundi jooksul on teada, kui kaua kulub õlil jõudmiseks ühest punktist teise, ümardatuna lähima kümnendini. Seda nimetatakse kaaluks.
SAE 30 tähendab 30 massiõli, mis omakorda tähendab, et õli viskoossus on selline, et ühest punktist teise voolamiseks kulub 30 sekundit. Mida suurem on paksus, seda kõrgem on õli reiting.
Multiviskoossed õlid
Enamik kaasaegseid mootoreid kasutavad multiviskoosset õli. See aitab kaitsta mootorit suure temperatuuri kõikumise eest. Kui kasutate monoviskoosset õli, peate õli vahetama sõltuvalt välistemperatuurist.
Multiviskoossne õli kasutab parema viskoossuse tagamiseks madalamal temperatuuril polümeerilisandeid, säilitades samal ajal nõutava paksuse kõrgemal temperatuuril.
Üldiselt on multiviskoossne õli madalamal temperatuuril õhuke, mis muudab mootori käivitamise lihtsaks. Temperatuuri tõustes hakkab õli paksenema, et mootorit paremini õlitada.
Enamik muruniidukeid kasutab monoviskoosset õli (SAE 30), sest muru niitmine on üldiselt hooajaline tegevus suvisel ajal ning seega ei esine ka suuri temperatuuri kõikumisi.