Millal peavad talverehvid all olema ja muu oluline, mida enne talve teada? - infoViking
Millal peavad talverehvid all

Millal peavad talverehvid all olema ja muu oluline, mida enne talve teada?

Talve ametliku alguseni on veel paar kuud, ent öökülmad tervitavad meid tükk maad enne. Mida varem sa selleks valmis oled, seda parem. Oma garderoobis on meil lihtne muudatusi teha – kerge jaki asemel talvejope, müts pähe ning kindad kätte. Autoomanikel on aga paar asja rohkem, millele mõelda. Millal peavad talverehvid all olema? Kuidas hädaolukorraks ette valmistuda? Mis vedelikke on vaja vahetada? Loe edasi ning saad vastused.

Talverehvid on A ja O

Naastudega talverehvid on lubatud 15. oktoobrist kuni 31. märtsini, lamellidega terve aasta jooksul ehk see, millal võib talverehvid alla panna, sõltub kasutatavast rehvitüübist ja ka eelistustest. Vaata siit, kuidas leida endale sobilikud talverehvid. Aga olenemata sellest, millise tüübi valid, aeg millal peavad talverehvid all olema, on 1. detsembrist kuni 1. märtsini.

Kuna seaduses on kindlalt määratletud kuupäevad, millal peavad talverehvid all olema, ei ole vast üllatav, et vahetult enne kuupäeva kukkumist on rehvivahetusjärjekorrad pikematest pikemad. Kui võimalik, võta rehvivahetus varem ette. Selliselt väldid järjekordi ning ei pea esimesel jäisel hommikul autot koju jätma.

Enne rehvide alla panemist veendu, et need sobivad kasutamiseks. Selleks kontrolli kahte asja: rehvi vanus ja mustri sügavus. Rehvimustri jääk peab olema vähemalt 3 mm, veelgi parem kui 4 või 5 mm. Kui muster kulunud või rehvid liiga vanad, on aeg soetada uued talverehvid.  

Vaata üle vedelikud

Pidurivedelik, jahutusvedelik, paljudel autodel ka roolivõimendi vedelik ja muidugi klaasipesuvedelik – kas neid on piisavalt ja kas kasutad õigeid tooteid? Näiteks klaasipesuvedelik, mis peab kindlasti olema talvine variant. Suvine klaasipesuvedelik võib lihtsalt ära külmuda ning sellega kaasnevaid probleeme tahad sa kindlasti vältida.

Õli peaks vahetama nagunii iga 10 000 km tagant, ent kui selle numbrini pole enam nii palju minna, vaheta õli juba nüüd. Ja ka õlifilter. Selliselt garanteerid efektiivselt töötava mootori ning probleemivabad sõidud. Hea oleks, kui teatud vedelikud-määrded on endaga kaasas.

Millal peavad talverehvid all

Puhasta ja asenda, vastavalt vajadusele

Kojamehed pistavad rinda soojenemise ning jahtumise korduva protsessiga ning kuluvad üllatavalt kiiresti. Mõnikord on abi spetsiaalse vahendiga puhastamisest, ent kui seegi ei aita, on targem mõte osta uued kummid. Kaup24 ning teised veebipoed pakuvad juba väga head valikut, nii et ei pea kodust väljumagi. Kojamehed pole aga ainsad abilised, mis autoaknaid puhtana hoiavad.

Kuigi meie talved tunduvad üha lumevaesemaks jäävat, oleks hea, kui käepärast on hari, millega lumi klaasidelt ja ka katuselt maha pühkida. Jää vastu aitab kaabits. Teoorias on võimalik kasutada pangakaarte, CD-plaate ja kõike muud sarnast, ent spetsiaalne kaabits on efektiivsem ja kordades mugavam.

Looda parimat, valmistu halvimaks

Talvisel hommikul on üks tüütu avastus niiskus, mis uksetihendites jäätunud ja seega takistab ukse avamist. Muidugi, ukse võib lahti kangutada, ent selliselt võivad tulemuseks olla purunenud tihendid. Spetsiaalne tihenditele mõeldud määrdeaine aitab seda olukorda ennetada. Tähelepanu nõuavad ka lukud. Mitte kõik autod ei avane vaid nupuvajutusega, mõnikord on vajalik uksed avada vanal heal viisil – võtmega. Talvisel ajal on seega vajalik lukuõli, et sa auto ukse taha ei jääks.

Ja muidugi pisiasjad, mida läheb vaja siis, kui probleem juba käes. Rattaparanduskomplekt või varuratas (talverehviga!) päästavad tee äärde jäämisest. Pukseerimiskonks ja -köied aitavad otseses mõttes kraavist ja lumehangest välja. Käivitusjuhtmed ehk krokodillid tulevad appi nii enda kui kellegi teise auto tühja aku probleemi lahendamisel. Talvisesse hädaabikomplekti võiks kuuluda ka väike labidas, korralik taskulamp ning lisapaar kindaid.

Related Posts