Kahekümne esimene sajand on olnud täis muutusi ja arenguid, mida enamus meist ei oleks iial ettegi osanud kujutada. Sõna turundus on väga lai mõiste, kuid teeme sulle lugemise väga lihtsaks ja mugavaks.
Lisaks olema kokku pannud listi parimatest Eesti teenusepakkujatest, erinevates turundus valdkondadest, kes on oma ala ekseperdid ning pakuvad parimat kvaliteeti.
Mida sina siit saad?
- Ülevaate parimatest teenuse pakkujatest
- Pildi erinevatest kanalitest
- Milline oleks sinu tootele/teenusele kõige mõistlikum
- Kuidas erinevates kanalites teadlikumalt tegutseda
Mida see tähendab?
Seoses pideva tehnoloogia arenguga on turundusmaastik märgatavalt muutunud. Reklaami tegemine on kolinud üle interneti ning sotsiaalmeedia kanalid nagu Facebook ja Instagram on avanud ettevõtetele meeletu potentsiaali, mida tegelikult oskavad ainult vähesed ära kasutada.
Kui küsida mis on turundus, siis tegelikult võib võrrelda seda info ja tähelepanu sõjaga. Sotsiaalmeedias on kõige olulisem tähelepanu saamine ning sellest tulenevalt, tuleb osata igat platvormi vastavalt enda suunale ära kasutada.
Õigetes turundusmeetodites on ettevõtte kasvuks meeletu potentsiaal ning sellepärast peabki iga ettevõte pidevalt uute strateegiate, ideede ja kõige sellega kaasnevaga kohanema.
Vaatame nüüd, millised on hetkel aktuaalsed turundus meetodid, milline neist oleks parim just sulle ja su ettevõttele ning leia parimad teenuse pakkujad kõik ühest kohast!
SEO ehk kodulehe optimeerimine vastavalt otsingumootorile
Kodulehe SEO optimeerimine on tegelikult üks parimaid investeeringuid mida üks ettevõte oma veebilehega teha saab. Inimesed maksavad iga päev Googles palju raha, et lihtsalt mingi märksõnadega pildis olla, kuid SEO-ga on lood veidi teisiti.
Väga hea SEO-ga leht püsib samade ehk “kõige olulistemate” märksõnadega pildis peaaegu koguaeg. Ehk sinu leht saab pidevalt uusi külastajaid.
Hea veebilehe SEO sisaldab endast
- Väga kvaliteetset sisu kirjutamist
- Õigete märksõnade leidmist (millega on võimalik ka konkureerida)
- Linkide ehitamist
- Üleüldise lehe mugavuse ja kasutajasõbralikuse hoidmist
- Lehekülje kiiruse optimeerimist
Sellise turundus strateegia loomine võtab aega ning ühtlasi, läheb aega tulemuste nägemisega. Internetis luuakse iga päev pea 200 000+ veebilehte, kui kõik sooviks olla samade märksõnadega ees, tekib kaos.
Sellepärast tulevad mängu eelnevalt nimetatud faktorid, sest Google eesmärk on inimestele pakkuda ainult kõige parema ja kõrgeima kvaliteediga otsingutulemusi.
Kui sinu eesmärk on oma toodet kiirelt reklaamida ja on näha kiireid tulemusi, siis SEO ei ole see mida sa otsid. Küll aga, kui soovid võita maratoni, mis hakkab sulle hiljem passiivselt tulu tooma on SEO väga hea investeering.
Sisuturundus
Sisuturundus tähendab kõige otsesemas mõttes seda, et luukse pidevalt väärtuslikku ja asjakohast sisu, mis toob uusi kliente, hoiab olemasolevaid kliente pidevalt huviorbiidis ning üleüldiselt jätab inimestele ja potentsiaalsetele klientidele meeldejääva positiivse noodi.
Selle asemel, et pidevalt rääkida iseendast ja müüa, on sisuturunduse eesmärk luua väärtust, mis reaalselt inimestele kasulik oleks ning aidata neil nende probleemile lahendust leida.
Idee on jätta potentsiaalne klient paremasse kohta, kus ta varem oli ning seda teha just läbi sisuloomise.
Sotsiaalmeedia turundus
Ainuüksi Facebook on tänapäeval juba pea 2.8 miljardit kasutajat, siis võib juba eeldada milline turundus potentsiaal sellel platvormil peitub. Sotsiaalmeedia on asi mida inimesed igapäevaselt kasutavad ning keskmine inimene veedab päevas 6 tundi telefonis (enamasti ringi scrollides)
Sul on imeline võimalus luua sidemeid oma jälgijate ja uute potentsiaalsete klientidega ja seda teha läbi sisu kirjutamise ja haaravate postituste loomise.
Populaarsemad sotsiaalmeedia kanalid on:
- Youtube
Väikefirma turundus töötab sotsiaalmeedia kanalites väga hästi ning eriti siis, kui soovitakse reklaami teha, kuna platvormidel on võimalik jõuda väikese raha eest väga paljude inimesteni. Küll aga peab oskama sotsiaalmeedia platvormidel inimestele õigesti läheneda.
Inimesed on tulnud sinna selleks, et aega veeta, meelt lahutada ja ennast lihtsalt hästi tunda. Viimane asi, mida nad sinna tegema tulid olid kellegi igavata “osta kohe, parim hind” reklaami vaatama.
Selleks, et õiged inimesed üles leida, tuleb samamoodi toota teadliku sisu, mis aitab suurest massist välja filtreerida inimesed, kes võiksid sinu valdkonnast mingil määral huvitatud olla.
Facebook reklaam
Online turunduses on Facebook üks kõige suurema potentsiaaliga koht. Kui platvormi õigesti kasutada, on võimalik saada sellest kasu alustades tavalisest muruniitjast kuni suurte e-poodideni välja.
Facebook on välja töötanud väga targa süsteemi, mille eesmärk on näidata õigeid reklaame, õigetele inimestele, õigel ajal. Tekib küsimus miks nii? Nimelt nii teenib Facebook raha ja siis, kui sinu reklaamid töötavad edukalt. Mida edukamad sinu kampaaniad on seda rohkem sa Facebooki rahaga toidad ning seda rohkem raha nad ise teenivad.
Sellepärast on Facebook võtnud südame lähedaseks luua süsteemi, mis töötaks väga efektiivselt ning tooks maksimaalseid tulemusi.
Üks kõige olulisema asi on valida õige kampaania eesmärk, sest ainult sellisel juhul saab platvorm sulle kõige paremaid tulemusi tuua. Kui sinu eesmärk on näidata inimestele videot, mis tõstaks neis huvi, siis optimeeri reklaam video vaatamisele.
Sellisel juhul leiab Facebook üles inimesed, kes võiksid sellest videost ka päriselt huvitatud olla ning näitab neile seda videot just siis,kui on õige hetk. Kõike selle eesmärgiga, et inimene vaataks videot võimalikult pikalt.
Google reklaam
Kui võrrelda Google turgu Facebookiga, siis tegemist on kahe täiesti erineva platvormiga. Googles on inimesed, kes on püramiidi tipus, ning nad on valmis ostma. Nad otsivad aktiivselt oma probleemile lahendust ja on valmis koheselt raha välja käima.
Toome näite: Talv tuleb ja sul on vaja talverehve. Kuhu sa esimese asjana lähed? Jap, kindlasti Googlesse ning seejärel hakkad otsima endale parimat teenusepakkujat.
Küll aga tuleb siin mängu oskus Googles silma paista. Kui otsid mingit märksõna, siis võid tähele panna, et kõik teenusepakkujad on samade pealkirjadega ning otsuse langetamiseks pead lihtsalt veebilehed ükshaaval läbi surfama.
Lisaks tasub teada, et kui sinu veebilehe konversiooni määr (conversion rate) on madal, võib reklaamimine minna väga kulukaks. Google reklaami keskmine kliki hind on kahe aastaga tõusnud üle 250% ning eeldatav, kas ülejärgmiseks aastaks on 400%. Ehk iga klikk on 4x kallim kui vanasti.
Eestis pole veel hullu, kuid välismaal ulatub osade märksõnade kliki hind kuni 50 euroni.
Mida tugevam on sinu pakkumine ja garantii, seda paremaid tulemusi on võimalik sul Googles saavutada.
Digiturundus
Seda teemat võib võtta, kui turundus alused. Digiturundus hõlmab endast tegelikult erinevaid digikanaleid, nagu näiteks otsingumootori optimeerimine, veebilehed, meilid, mobiili äpid jne.
Selleks, et viia digiturundus veelgi enam numbritesse toome näite, et 48% inimestest alustavad oma toote/teenuse otsingut Googles. 33% vaatavad brändi veebilehti ning 26% uurivad erinevaid mobiili rakendusi.
Suurimad digiturunduse probleemid on oma sihtgrupi mittetundmine ning tänu sellele ei osata kuskilt pihta hakata. Sealt edasi puudub igasugune strateegia ja tänu sellele jääb meeletu potentsiaal kasutamata.
Kodulehe loomine
Tänapäeva e-turunduses on veebilehe olemasolu rohkem kui oluline. Veebileht on, kui sinu ettevõtte visiitkaart ning ühtlasi ka võimalus kliendil sind üldse üles leida. Uuringud on näidanud, et 84% kliente näeb ettevõtetes, kellel on korralik veebileht rohkem väärtust ja usaldust.
Läbi veebilehe on võimalik väga hästi oma brändi turundada ja tuua ligi uusi potentsiaalseid kliente. Veebilehel on võimalik lisada klientide tagasisidet, tehtud tööd ja palju muud. Kõik eesmärgiga luua uutes inimestes usaldust ning kasvatada oma ettevõtet.
Sa saad inimestele paremini oma tooteid ja teenust turundada ning tuua välja oma ettevõtte eripärad.
Praktiliselt, kui sul puudub veebileht, siis sind ei eksisteeri. Sinu ettevõttel puudub võimalus reaalseks kasvuks ning võid üsna pea leida ennast surnud ringist.
Õnneks on tänapäeval veebilehe loomine tehtud väga lihtsaks, kuid kvaliteetse lehe loomine võtab siiski aega. Soovitatav on veebilehe loomisel küsida turundusspetsialistilt abi, et leht tuleks kvaliteetsem ja eesmärgipärasem.
E-poe loomine
Kui sul on füüsiline pood, aga puudub enda poest interneti variant ehk e -pood, siis aeg on teha muutus. Maailm on liikunud internetti ning ainuüksi lähtuvalt sellest oleks aeg investeerida e -poe loomisesse.
E-poe loomine aitab luua sul passiivse tuluallika, sest pood on lahti 24/7 ning inimesed saavad seal ringi surfata ja tellida igal kellaajal.
Lisaks alustavad suur hulk inimesi oma toote otsingut just netist, peale mida nad tulevad kohapeale proovima ning ostavad selle kohapealt või hiljem uuesti veebilehelt.
Läbi e-poe on sul võimalik tuua palju rohkem uusi kliente ning oma üleüldiseid poe ülalpidamis kulusid vähendada.
Veebilehe disain
Kuna veebileht on tänapäeval saanud üheks olulisemaks osaks brändi turundamises, siis ilmselgelt on oluline, milline sinu koduleht välja näeb. Üks kõige olulisemaid aspekte on lehe ülesehitus.
Rusikareeglina peab veebileht olema lihtne, puhas,ilus ja kergesti mõistetav ning disainiga, mis toob esile ettevõtte jaoks kõige olulisemad asjad.
Näiteks, kui sul on ettevõte mis teeb mööblit, siis sinu peamine rõhk peaks olema kvaliteetsetel piltidel, mis tekitaks inimeses tunde, et just see on midagi mulle.
Toome ühe näite veebilehest, mis on kindlasti no go. Nagu näha siis lehekülg on infost üle küllastunud, ülesehitus on olematu ja väga raske on siit midagi endale leida.
Disain peab toetame lehekülje kasutajamugavust, sest vastasel juhul lahkuvad inimesed sinu veebilehelt päris kiiresti jättes sind kõrge bounce rate’iga.
Logo disain
Logo on üks esimesi asju, mis inimesed sinu ettevõtte puhul märkavad, kui see on soliidne, jääb see neile ka meelde. Kindlasti ei tasu logo võtta, kui sinu brändi. Sinu bränd on inimeste kokkupuude ettevõttega ning millise emotsiooni sa neile jätnud oled.
Kui oled inimestele jäänud silma pigem positiivselt ja omaala asjatundjana, siis viiakse sinu logo väga kiiresti kokku kvaliteediga mida hinnatakse kõrgelt. Logo aitab siduda klientide kogemust ning selle järgi tunnevad inimesed sind ära.
Sisu kirjutamine ehk Copywriting
Kindlasti oled sa mingil määral lugenud artikleid, mis on igavad, väga ei kõneta ning natukese aja pärast paned lehekülge lihtsalt X’ist kinni. Teisest küljest suudab hea sisulooja luua inimestes emotsiooni, läbi mille tekib ettevõtte ja potentsiaalse kliendi vahel side.
Sellise sideme loomine ei ole küll kerge, sest selleks on vaja teada ja tunda väga täpselt oma turgu ning vajutada täpsetele valukohtadele.
Hea copywriter kirjutab inimeste soovidest, vajadustes ning müüb läbi selle ettevõtte toodet või teenust. Sisukirjutaja eesmärk on luua lugejas tunne, nagu ta juba teaks tema kohta kõike. Hea sisu loomist on vaja näiteks erinevalt reklaami tekstide koostamisel, maandumislehte ja ka meili turunduses.
Kui sinu poolt kirjutatud tekst on igav ja see ei kõneta inimest, siis oled eos hukule määratud. Keegi ei loe seda, ning sinu reklaami investeeritud raha läheb lihtsalt tuulde.
E-maili turundus
Meili turundus on tuntud, kui ühe kõige suurema “return of investment” turundus mudelina. Selles mudelis suudab üks euro tuua isegi imelised 40 eurot. Seda küll muidugi ainult siis, kui meilid on kirjutatud hästi ja huvitavalt.
Me kõik oleme sattunud spämmi ohvriks ja meie meilikasti on rüvetatud erinevate uudiskirjade ja muu jamaga. Sellest tuleb ilmselt koheselt negatiivne suhtumine, kui keegi kusagil meie veebilehe meili küsib.
Meile saab saata täiesti külmadele inimestele, ehk nendele kes ei ole veel meie ettevõttega kokku puutunud, kui ka nendele kes teavad meie ettevõtet, on meilt varem ostnud ning soovivad teha seda ka tulevikus. Kvaliteetsete meilide saatmine inimestele, kes on juba kliendid võib olla väga kasumlik.
Lisaks hoiad oma jälgijaskonda pidevalt kursis erinevate uuendustega.
Turunduskoolitused
Erinevad turundus koolitused on kasulikud nii väikestele, kui ka suurtele ettevõtetele. Kui tunned huvi oma brändi turundamisest, kuid ei tea kuidas seda täpselt erinevatel platvormidel teha, siis läbi erinevate koolituste on väga hea ennast teemaga kurssi viia.
Lisaks on soovitatav koolitusi võtta isegi siis, kui ise oma turundus meeskonda juhtima ei hakka. Sellega sa tagad endale pideva teemast arusaamise ning tead täpselt kuhu ja kuidas raha reklaamis suunatakse.
Koolitusi tasub võtta nii igast valdkonnast, kuid alusta sellest, mis sind esmaselt kõnetab. Kui soovid Facebookis oma brändi nähtavust tõsta, siis vali endale mõni kursus, mis räägib sulle Facebookist, kui platvormist ning õpetab näiteks kasutama Facebook reklaamihaldurit.
Veebiarendus
Internet on täis aegunud kodulehti. Isegi juba 4 aastat vanad lehed, jäävad ajamasina hambusse ning kipuvad kasutajamugavuse tõttu lonkama. Veebiarendusega tuleks tegelikult tegeleda pidevalt, sest tihti tuleb veebilehel asju uuendada, et leht püsiks täisväärtuslik.
Veebiarenduseks võid nimetada kasvõi oma vanade blogide uuendamist, mis on tegelikult SEO võtmes väga hea tegevus.
Veebiarenduses tasub meeles pidada, et sõltuvalt soovile võivad hinnad päris kalliks minna. Lihtsamad asjad lahendused saab luua näiteks erinevate pluginate abil, aga keerukamad protsessid nõuavad tihti koodi kirjutamist.
Kampaania lehtede loomine
Eesti keeles kampaania lehtede loomine või, siis inglise keeles Opt-In page tähendab endast seda, et inimene saab sealt tasuta midagi väärtuslikku, näiteks e-raamatu. See tasuta e-raamat maksab tegelikult neile, kas telefoni numbri, emaili või mõne muu kontakt info mida ettevõte hiljem edukalt kasutada saab.
Õeldakse, et lihtsuses peitub võlu, kuid päris nii see ei ole. Leht ei saa olla lihtsalt kontakti vorm ja ilus pilt. Lehe eesmärk peab olema kampaaniat müüa ehk inimesed tahavad teada mida nad sellest e-raamatust saavad ja miks neile sellest kasu on.
Kindlasti peab olema leht mobiilisõbralik, sest üle 50% otsingutest sooritatakse just mobiilis.
B2B turundus
See tähendab endas “Business to Business” turundust. Ehk üks ettevõte aitab teisel ettevõttel müüa tema toodet või teenust. Kõige lihtsam näide oleks tuua erinevate reklaami agentuuride pealt, eks nad pakuvad erinevaid teenuseid millest teised ettevõtted kasu saavad.
Ettevõttel ettevõttele müümine on erinev, kui ettevõttelt inimesele müümine ning sellepärast peab olema ka müügisõnum hoopis teisiti sätestatud.
Kui sinu ettevõte teenus või toode on suunatud just teisele ettevõttele, siis see on niche milles sa tahad olla tugev. Sellest lähtuvalt soovitan ühendust võtta erinevate B2B müügiinimestega, kes aitavad sul välja töötada parimad strateegiad sinu ettevõtte eduks.
Maandumislehe loomine
Maandumisleht on väga lai mõiste. Maandusmisleheks võib kutsuda tavalist veebilehe teenuselehte, millele tehakse reklaami ehk reklaamile klikkides maandutakse teenuse lehele. Teisisõnu võib maandumisleht olla veel näiteks eraldi promo leht kindlale tootele.
Maandumislehe eesmärk on muu mitte oluline informatsioon välja jätta ja panna fookus ühele kindlale teemale. Sellepärast kasutataksegi reklaamide loomisel erinevadi maandumislehti, sest kui inimene saata läbi reklaami lihtsalt kodulehele ei jõua ta esiteks mitte kuhugi. Ning teiseks, jäetakse ettevõtte poolt lihtsalt raha lauale, sest nende müügitsüklis on suur auk.